Nu finns de två första avsnitten på SVT Play.
Har bara sett första men fångad efter slutet på första avsnittet
(Netflix)
Har sett 1:a avsnittet av Hundarna, sjyssta karaktärer, bra skådespel. Det är nog en serie i min smak som känns realistisk.
Det här var riktigt bra! Standardmall vid första anblicken (som ändå fungerar för alla) men fan vad välskrivet det är i en väldigt välbekant genre.
Barn försvinner. Föräldrar i sorg och jakten för att finna sitt barn.
Betydligt bättre än vad vi trodde vid första anblicken. Rekommenderas starkt, finns på Skyshowtime, 8 avsnitt.
En helt jävla sjuk bransch där de t o m filmar och sänder övergrepp. Inget att se om man inte gillar förnedrings TV och hur man förstör folks liv för egen framgång. Ingen tar ansvar utan alla skyller på varann.
Säger bara Epstein..
https://www.nytimes.com/2026/02/15/style/epstein-files-naomi-campbell.html
Mycket grisar i den branschen.
Kollade på Den svenska länken på Netflix. 6 av 5 Bubblor. Så. Himla. Bra.
https://www.imdb.com/title/tt28793125/?ref_=ext_shr_lnk
Blir ju lite tveksam när jag ser namn som Henrik Dorsin, Johan Glans och Marianne Mörck, men den kanske är sevärd ändå?
6 av 5! ![]()
Den svåra genren historisk komedi. Tänk “Whiskey on the rocks” men mycket mindre satir och buskis. Det är ju ändå inte fulla ryska ubåtsmän och taffliga värnpliktiga det handlar om utan om diplomater och byråkrater. “Den svenska länken” är en fin och varm historia med verklighetsbakgrund berättad på ett lättsamt sätt. Bra skådespelarcasting för ändamålet och det är ju bara den svenska publiken som vet vet att en del är “komiker”.
Samhällets avfall, fyfan.
Ny dokumentär om Palmemordet, en del hemligstämplade dokument har släppts:
De hsr iaf en fetisch för att filma med en telefotolins. Stör mig på hur löjligt nära ansiktena de ska vara i nästan varenda scen för att försöka skapa en äkta känsla och dramatik.
Björn Bengtsson blir ju lite extra sliskig när man kommer nära. ![]()
![]()
Haha en håller du inte med? Är ju löjligt överdrivet?
Det var inget jag reflekterade på direkt men ska kolla när nästa avsnitt kommer.
Den är jobbig filmad. Supernära och zoomar in och ut hela tiden. Byter kamera hela tiden så man blir snurrig i skallen ju! Korta klipp för att gå över till nästa hela tiden.
Vi tittar på den här i kväll. Den är underhållande för både barn och vuxna.
Filmen finns på Cineasterna, SF Anytime och går att hyra och köpa på Apple TV.
Hade Apple TV plus för ca ett år sedan och hoppade på igen. Vid första anblick har det ju inte kommit något nytt. Vad har jag missat?