Dottern är väldigt intresserad av "äldre" filmer. Så mins en gång i veckan så får jag eller frun välja en äldre film som vi ser. Ikväll såg vi Armageddon och det var inga ögon som var torra. Otrolig film än idag
Armageddon har två saker som sticker ut: en av de absolut bästa dödsscenerna någonsin på slutet, ögonen fylls av tårar på två sekunder.
Dvd-utgåvan har också ett av tidernas roligaste kommentatorspår där Ben Affleck snackar skit om filmen, dess ologiska och konstiga premiss samt Michael Bay’s väldigt märkliga sätt att regissera. Otroligt underhållande.
Började se den igår efter din post. Fick en bra känsla av den. Jag har normalt svårt för "under cover" filmer och var/är rädd för att det är för mycket sv den sorten. Men vi får se.
Hoppas du tycker den blir bra. En del av behållningen tycker jag är att den inte är på engelska, för en gångs skull, utan hebreiska/arabiska. Det gör att den känns mer autentisk. Vissa saker som israelerna gör i serien undrar man ju om det verkligen går, men det har senare visat sig att de har kunnat göra det.
Såg klart andra säsongen av Hijack igår. Gillade första säsongen mycket men trodde inte dom kunde få till en säsong två men det gjorde dom verkligen. Riktigt bra.
Har inte sett den då jag tänkt att det blir för liten scen om de är i ett flygplan hela tiden. Sedan vet jag inte om de är där hela tiden, men inte orkat undersöka den frågan vidare. Så den är sevärd alltså?
Klart sevärd. Jag gillar Idris Elba som fan ända sen Luther (som du måste se om du inte gjort det).
Givetvis är det mycket scener på flygplanet i första säsongen (och tunnelbanetåget i andra) men det växlas med både huvudpersonens familj och flygledningen och polisen som jagar kaparna via marken.
Efter @blecku s tips här ovan har jag sett första säsongen av Teheran på Apple TV. Riktigt bra. Då det är en israelisk serie kollade jag kanska noga efter påvekansinslag. Min uppfattning är att de hanterar det mycket skickligt. Inte överdrivet och obalanserat. Det är inte så att Israel beskrivs och framställes som några supermänniskor i förmåga och moral. Regimen i Iran är dock ond, men det är ju sant.
Sade omgående upp ATV plus. Var ju i praktiken inget nytt och skall kolla några fler av de ni rekommenderade, tack för tipsen. Invasion hade jag redan sett. Plurius är ju lite speciell
Men en serie jag följt sedan 2012 och det är Chicago One med Fire, Med och PD. Just nu släpps en riktigt bra Crossover uppdelat på ett avsnitt i varje serie. Först ut är Fire med S14E13 och sedan Med med S12E13 och sist PD med S13E13
Behöver egentligen inte sett några avsnitt innan utan man kastas in i en rafflande historia