Tips på filmer och serier (2023)

Ja, den står högt på "att se listan".
In Bruges var ju riktigt bra och denna är ju "…a spiritual sequel" till den.

1 gillning

Gillade den skarpt. Och den hade inga döda stunder utan höll en uppmärksam hela tiden.
Desserten var ju magisk!

Finns den att streama någonstans?

Visste inte ens att det gjorts en fyra.
Betyget på imdb känns oförtjänt högt :smirk:

Nej. Den går på bio för tillfället dock.

1 gillning

Det är för högt!! :joy:

Vi såg den igår, var sugen hela dagen igår att se nya Top Gun, men så blev det för sent efter ungarna kommit i säng och sådär, så vi var lite trötta.. Så vi landade på Göta Kanal istället, fordon som framförs i snabb hastighet, så temat var ju typ samma! :stuck_out_tongue:

Men helt jävla otroligt hur de lyckats göra samma film 4 gånger ändå!

Man undrar vem som finansierade denna sorgliga ursäkt till komedi :man_shrugging:t2:

Försökte ge mig på The Menu som började bra när frågan kom: Ska vi äta Rolex klockor. :joy::joy::joy:

Men sen blev det mer och mer märkligt och föll inte mig i smaken utan efter en timme gav jag upp.

Jag tar återigen inget ansvar för att du inte gillar bra serier eller filmer.:wink::joy::joy:

1 gillning

Jag gillade den faktiskt, kändes fräsch på grund av sitt sinnessjuka upplägg, märkliga karaktärer och snygga miljöer.

2 gillningar

Du slipper ansvar men jag kommer ändå att gratta dig när du vinner SM i dålig smak. :joy::joy::joy:

1 gillning

Hade en diskussion här för ett tag sedan angående appen iTV Shows som flera här verkar använda. Den har dock inte uppdaterats på två år och på senare tid slutat funger på vissa serier.

Så har under senaste veckan sökt och testat några andra appar för "tracka" mina serier.
Jag hade först ett krav och det var att den skulle stödja trakt.tv så jag kunde få med mig min historik.

Och nu har jag hittat en som jag gillar och den går att göra en del inställningar i för att anpassa till sina behov.
Går även att lägga till och följa filmer man vill se och har sett.

Så är det någon som är ute efter en ny eller inte haft en app för detta innan kan jag rekommendera Sofa Time.
Den är gratis att testa och kostar sedan 55:- (engångskostnad) för att låsa upp mer funktioner.

3 gillningar

Frun och jag började kolla på Top Gun.
Stängde av efter 14 minuter.
Han överlevde alltså mach 10 och så går han in på en diner och ber om ett glas vatten.
Alltså mer stereotypa 14 minuter får man leta efter. :face_vomiting:

På 80-talet kanske det var häftigt med amerikanska flygvapnet när man var tonåring men nu ser man ju ingen charm i en reklamfilm för amerikanska flygvapnet.

Fråga mig inte varför vi började kolla på den.:joy::joy:

2 gillningar

Jag gillade filmen, men lite överraskad av alla lovord. Det var många genvägar i den filmen..:sunglasses:

1 gillning

Väldigt förutsägbar. Men den innehöll ju precis allt man förväntade sig. Tyckte den levererade vad den skulle på ett bra sätt

2 gillningar

Alltså.. Måste man hela tiden bygga med domsdaymusik? Ser the Undeclared War och det är hela tiden en musikslinga i bakgrunden. Kan man inte bara bygga spänning utan så billiga trick?

1 gillning

Vill minnas att det är samma musik i spelet

Första avsnittet var väldigt lovande men sedan tyckte jag den blev ganska ointressant och medelmåtta. Får se om den tar sig igen.

Spel? Är denna serie inspirerad av ett spel?

Nä, var i fel tråd :joy:

1 gillning