Tips på filmer och serier (2023)

Bara sett ett avsnitt av Gifta än så länge:

Men 5 av 5 stjärnor så här långt. Inga mord, deckare etc..
Mer ett vardagsdrama som blir intressant.

2 gillningar

Säsong 2 av From har haft premiär på C More nu.

Kan bli intressant att se responsen, då det var en del missnöjda miner när det annonserade en säsong 2 eftersom det bara finns en bok.

Var det för att Terry Pratchett är död som folk var missnöjda? Det är ju ändå Neil Gaiman som skriver även säsong 2.

1 gillning

Det var väl mer att Pratchett och Gaiman bara skrev en bok och hela den boken täcktes i säsong 1. Men som jag förstår det pratade dom genom åren om att skriva ytterligare en bok och kastade lite idéer fram och tillbaka och det är mycket av det som Gaiman baserat säsong 2 på.

1 gillning

Fattar absolut att det alltid är lite problematiskt när en tv-serie fortsätter efter att boken/böckerna slutat men det här måste ju ändå vara det bästa läget för det när en av författarna skriver manus. Lite väl petigt att vara missnöjd med det tycker jag.

1 gillning

Håller med. Plus att det är ju Gaiman, än så länge har karln inte skrivit något jag inte älskat. :grin:

1 gillning

Någon som sett Justified? En western som utspelar sig i nutid. Rätt underhållande faktiskt.

Såg den när den var aktuell, den var bra tycker jag.

1 gillning

Sett klart första(och enda) säsongen av The Diplomat på Netflix. Som jag skrev ovan är själva grunden för serien helt fel. En ambassadör från USA i London är inte, i verkligheten, centrum för allt det som händer.

Med det sagt så är det en högkvalitativ serie. Ser verkligen fram mot säsong två.

2 gillningar

Fremin ger högt betyg till High Desert och Patricia Arquette på ATV+!

Har ni sett Severance eller kanske klassikern Lost Highway och gillar hennes stil:

2 gillningar

Sett fyra avsnitt(de som finns ute) av storsatsningen från Amazon, Citadell. Känns mycket som en kopia av Mission Impossible med lite Bond insprängt också. I början, typ avsnitt ett och två kändes det tveksamt men tycker att serien har tagit sig. Kommer trolige inte bli något stort.

Men amazon har plöjt ner mängder med pengar i den där serien.

Jag fastnade inte heller för den.

1 gillning

Såg om The Northman. Fortfarande hur grym som helst. Skam att den inte fick mer uppmärksamhet när den kom.

3 gillningar

Den är fruktansvärt dålig.

1 gillning

Det är säkert ingen instruktionsfilm till vikingaliv, så du är inte målgruppen..:sunglasses::sweat_smile:

1 gillning

Såg precis Take a chance, en mycket märklig historia.

Jag vägrar att se den...

1 gillning

Det är helt ok. :joy::joy: