Tips på filmer och serier (2023)

Kan bara hålla med. Förstår inte riktigt hur Netflix kunde släppa denna "dokumentär".

1 gillning

De hade ju haft ett år till på sig att göra om och rätt och släppt den på 10 års dagen istället.

2 gillningar

Älskade serien, framför allt de första säsongerna så ser fram emot filmen.

Gillar Idris Elba mycket och när det ryktades om att han skulle bli nästa James Bond tyckte jag det var en kanonidé.

1 gillning
2 gillningar

Håller helt och hållet med. Bara massa spekulationer.

1 gillning

Area 51 Aliens GIF by Sky HISTORY UK

2 gillningar

Kan bli bra. Och vilken rollista!
Kommer på fredag på TV+.

Den blev sågad av Kjell Häglund i dag under rubriken: ”Apples klimat-sci fi »Extrapolations« är extremt full av stjärnor och extremt tom på drama”.

1 gillning

Kjell hyllade även Detektiven från Beledweyne till skyarna och efter 2 avsnitt är den ganska medelmåttig. Så vi får väl se....:man_shrugging:

Ja, jag är inte heller övertygad två avsnitt in. Gissar att han har sett fler avsnitt för än så länge är det långt ifrån 4 av 5 i betyg i min bok i all fall.

Den har sina stunder men ofta uselt svenskt skådespel. Som han polisen.:grimacing:

1 gillning

jag har också lite svårt att ta till mig den...

Just sett något väldigt speciellt. En indiefilm, ”Den blomstertid nu kommer” från Sverige, närmare bestämt från ett filmkollektiv i Norrköping(är @RolexJocke informerad?:smile:) vid namn Crazy Pictures.

Detta är deras första långfilm och finns på ViaPlay.

Filmen är gräsrotsfinansierad och budgeten såklart begränsad. Med tanke på det så är den mycket bra. Alla som har minsta filmintresse bör se den. Tycker jag, som den lokalpatriot jag är..:smiley:. Den är dessutom tillräckligt bra för att se som vilken katastroffilm som helst. Med tanke på när den gjordes är den sjukt aktuell.

Deras nästa film som har haft biopremiär heter UFO Sweden och har höga 7,2 på IMDB.

Någon här som sett någon av filmerna?

2 gillningar

CP är kända här och det går bra för dem, tyvärr inte den typ av film som jag gillar.

Blomstertid såg jag när den gick på bio. Jag tycker sånna projekt ska uppmuntras och som du säger, med tanke på budget lyckades man åstadkomma mycket, men jag tycker att man kanske skulle satsat mer på bra skådespelare och filat på manuset några vändor till än på effekter. En av de absolut sämsta svenska filmerna jag sett och jag ville verkligen tycka om den.

Det var fina ord men hårt omdöme. Så dålig tycker jag inte den är. Kanske ursäktar jag en del för mycket när det är en crowdfundad film från Sverige/Norrköping.

1 gillning

Jag kan också ibland vara orimligt grinig i mina omdömen. :relaxed:

2 gillningar

Antar att de flesta här är för unga för att finna något intresse i Sparks?

1 gillning
1 gillning

Kul att de får spela mot varandra igen. Ska bli kul att se.
Tyckte om denna med dem,

1 gillning