Tips på filmer och serier (2023)

Släpps i april på SVTPlay annars.

1 gillning

Tack!
Så länge kan jag vänta :sweat_smile:

1 gillning

Skulle gissa att alla 8 avsnitt släpps samtidigt då eftersom avsnitt 8 sänds 16e mars i Norge, ännu trevligare. :slight_smile:

Finns på min plexserver om du inte kan hålla dig :nerd_face:

1 gillning

Tack det var väldigt snällt av dig :heart:
Men jag väntar till april :slightly_smiling_face:

1 gillning
1 gillning

Meh. Snygg som attan och ljudsystemet får jobba men storymässigt känns det som man har sett det väldigt många gånger tidigare. 3 av 5.

Tre till avsnitt nu. :guitar:

Jag vet men har fullt upp med alla serier som kommer på fredagar :slight_smile:

Avsnitt 4 var det bästa jag sett i år.

1 gillning

Är den något att ha om man inte har en enda cell i kroppen som gillar rock?:wink::sweat_smile::joy:

Är inte heller så förtjust i den typen av rockmusik.

Jag tycker att musiken fungerar i serien. Har lyssnat på den separat men då är det inte lika bra

Det är inte musiken som driver serien. Det är dramat.

Men YMMV

Just kollat på filmen Luther, The fallen Sun på Netflix. Man kan lätt sätta en 8a eller en 5a på filmen. Det beror lite på vilka glasögon man har på sig. Den är dock värd att se hur som helst.

3 gillningar

Såg om K 19 The Widowmaker på Viaplay:

Gick inte så bra på bio.
Men jag ger den 5 av 5 stjärnor.
Såväl Harrison Ford och Liam Neeson är bra i den.
Storyn väldigt spännande. Uniformer, miljön och allt gjort på ett trovärdigt sätt.

1 gillning

U-båtsfilm ger automatiskt 5 av 5 :blush: Jag kan inte komma på någon som varit riktigt dålig.

1 gillning

Jag satt mest och irriterade mig på småmissar och hål i manuset.

Men är man på rätt humör så…

Det var nog det jag menade med 5 eller 8 i betyg. Ojämt och med en del luckor, men samtidigt mer än bra om man bara låter sig svepas med. Dessutom tycker jag Idris Elba är väldigt skicklig som skådis.

Mer än bra skulle jag aldrig sträcka mig :slight_smile:

2-3 på en 5 gradig skala

Dessvärre så besannades mina farhågor om Netflix filmer. De kan göra serier men filmerna blir sällan lika bra

Varning!

Kan vara den sämsta "dokumentär" jag någonsin har sett. Hela dokumentären följer foliehattar som gissar vad de tror hände med Flight MH370. Ett hån mot de som förlorade nära på flighten.

Finns på Netflix i tre delar men lägg tre timmar av ditt liv på något annat.

3 gillningar