Tips på filmer och serier (2022)

Samma här. Inte klar men inne på avsnitt 5. :+1:t3:

Då var West World säsong 4 slut och den håller fortfarande tycker jag. Får 3,5/5
Så nu ser jag fram emot femte och sista säsongen. :hugs:

Jag tycker snarare att den tappar. Alla iterationer och simuleringar och omstarter gör mig mest trött och ointresserad.

1 gillning

Säsnong 8 av Brooklyn Nine-Nine på netflix!

4 gillningar

Bara jag som sitter med lite ångest över att en typ 12 år lång resa är över ikväll? Först Breaking Bad och ikväll är det dags att se sista avsnittet av Better Call Saul. Vince är ju ett geni som har skapat dessa två fantastiska serier och han verkar sluta på topp med tanke på IMDB-betygen på både Breaking Bad och Better Call Saul.


2 gillningar

Två serier som frun och jag tittat på tillsammans och uppskattad lika mycket. Dock måste vi säga att Better
Call Saul sista säsong har varit lite utdragen och vissa scener har känts som utfyllnad. Å andra sidan är det ju detta som gör serien unik.
Skall bli kul och se om Vince Gillian och gänget hittar på något nytt.

1 gillning

Har mycket kvar själv att se klart av Saul, så får njuta av det. :slight_smile:

Jag har njutit varje sekund faktiskt av senaste säsongen, så otroligt snyggt med olika tidslinjer och man sitter som på nålar stundtals.

Det är faktiskt ett nytt projekt på ingång!

1 gillning

Vi har en plan att se om Breaking Bad nu när Better Call Saul är slut. Brukar inte se om serier och är lite fundersam om man vi kommer tycka den är lika episk.:grimacing:

Gjorde faktiskt det för ett år sedan ungefär för att friska upp minnet lite inför sista säsongen av Better Call.. och det var lika jävla bra som det var då!

Har aldrig någonsin sett om en tv-serie. När hinner man det? :thinking:

Edit: Just ja, ni tittar inte på flera timmar sport varje vecka.

1 gillning

Inte kommit till svenska netflix än :disappointed:

Inte jag heller. Blir första gången nu och kollar inte på sport. Så vad hittar du all tid för både sport och serier/filmer?

Ser inte så många serier. Väljer ut godbitarna. Resten brukar jag släppa efter bara ett par avsnitt.

1 gillning

Jag konsumerar dokumentärer och tv-serier som en amfetamingalning, filmer ser jag allt mer sällan. Tycker inte en film hinner bygga upp karaktärerna tillräckligt på den korta tid en spelfilm har. Att följa en riktigt välskriven serie i 5-6 år och sedan få ett fantastiskt avslut är magi i sin renaste form!

1 gillning

Samma här. Filmer ser jag/vi sällan på. Ibland går man in och kollar utbudet på TV när det gäller filmer och inget lockar att titta på. Jag kan sakna ibland att titta på film eftersom det blir en annan grej och man binder sig inte till en eller flera säsonger att titta på.

2 gillningar

Jag kan inte låta bli och titta men vet ärligt talat inte om den borde fått så många säsonger som den fått. Bli lite trött på att den är so oerhört svår att hänga med i periodvis.

2 gillningar

Jag kan tänkande att @xms67 minns detta band från tiden då det begav sig? Men, minns du det politiska budskapet?

Det där bandet har flugit under min radar. Kollade lite snabbt, men har ändå svårt att få grepp om dem.Är de bra? :smiley:

Kollat två avsnitt av Five Days at Memorial på TV+.
En serie om händelserna på ett sjukhus under orkanen Katrina.
Klart sevärd hittills.:+1:t3: