Tips på filmer och serier (2022)

Röd (Disney+)

Ny Pixarfilm har premiär i dag.

1 gillning

Såg The immortal igår på HBO Max
L’immortale

Över förväntan men synd att den inte släpptes på HBO Max innan de släppte säsong 5 av gomorrah. Det är mellan säsong 4 och säsong 5 man ska se den

1 gillning

Sjukt bra :slightly_smiling_face:

1 gillning

Har fastnat i Madam Secretary med Tea Leoni av någon anledning :slightly_smiling_face:
Tea Leoni är en underskattad skådespelerska tycker jag
När jag kom till avsnitten i säsong 2 från 2015 om Ryssland och Ukraina så var det kusligt

3 gillningar

Har Madam Secretary på min att-se-lista.

1 gillning

Sett alla delar, en bra serie.

1 gillning

Håller den hela vägen?

en av mina favoriter

1 gillning

Ja det tycker jag, Tea är riktigt bra

1 gillning

Såg henne först i Bad Boys och sedan i Deep Impact som jag tycker håller fortfarande. Jurassic 3 men sedan har inget fastnat direkt förrän nu :slightly_smiling_face:

Harry Palmer (SVT Play)

Bra. Den har jag väntat på!

Fösta gången på länge som jag kände… Attans, kan jag vänta en vecka eller ska jag ta ner avsnitten från en torrentserver…

Väldigt bra första avsnitt! Hel i min stil!

Harry Palmer på SvT Play (The Ipcress Files). Första avsnittet idag. Känns helt rätt för mig - kanske för dig - osäker på hur du ställer dig till Len Deighton och John LeCarre typ av 60-tals spionböcker

Men Lucy Boynton blev en snabbt ny favorit för mig. Iskall!

2 gillningar

Även jag känner att det här kan verkligen vara något för mig. Gillar dock inte veckoavsnitt.

1 gillning

Jag känner det rätt ofta. “Önskar jag kunde dra hem alla säsonger bara…” Det är ju det som gör att pirater är kvar!

Jag fick upp en gammal film från 1965 om Harry Palmer som förslag på en av streamingtjänsterna igår. Bara så där…:grin:

1 gillning

Borde kanske se om den klassikern nu… :slight_smile:

1 gillning

The long road home på National Geographic/Disney+ visa de sig vara ett mästerverk i sin genre, modernt krig baserat på verklig händelse. 1 säsong, 8 avsnitt.

En grupp soldater blir fast i staden Sadre på sitt första uppdrag. Det kommer visa sig mycket svårt att få hem dem.

Lust (HBO Max)

Samtliga avsnitt finns tillgängliga i dag.

Det roligaste jag sett på tv i år. Missa den inte!

Den verkar super. Har bara sett första avsnittet

Blir att se ensam. Min fru fastnade inte :slight_smile: