Tips på filmer och serier (2021)

Skulle man kunna säga att du är lite sekundärkränkt? :slight_smile:

1 gillning

Vet ni, jag har aldrig någonsin sett det programmet. Aldrig :slight_smile: Visst, nån minut här o där men aldrig hela programmet.

Hela kulturetablissemanget är det väl naturligtvis vara högst kritiskt till.

Då har du missat nåt, enligt mig iallafall. Tage Danielssons finurliga text, Per Åhlins oefterhärmliga teckning/animering och Gunnar Svenssons musik gör det jul i mitt sinne.

I övrigt tyckte att Henrik Dorsins musikalvariant inte alls var bra men jag kanske bara är traditionalist här.

2 gillningar

Vad gillar du för slags kultur blir man ju nyfiken på?

1 gillning

Helt ärligt så kan jag gilla det mesta eller iaf många olika typer. Ska jag välja en kategori jag är lite extra förtjust i så är det nog ”katastroffilmer”,

1 gillning

Säsong 2 av Manhunt. Det är en engelsk krimserie med ett fall per säsong och de är baserade på riktiga fall.
Tror jag tipsade om säsong 1 tidigare. Båda finns iaf på SVT play.

2 gillningar

Vill varna för Red Notice. Den var inte bra. Snyggt filmad och jag gillar verkligen Gal Gadot. Även Ryan Reynolds brukar kunna vara bra. Och båda presterar väl. Men manuset är på C-filmsnivå. En förolämpning mot skådespelarna och publiken. Pinsamt.

2 gillningar

Vi får ju se hur de tänkt porträttera samhällets bottenskikt. Hur gjorde de det i pjäsen?

Vi började kolla säsong 2 igår. Inte sett 1an men de är fristående som jag förstod det? Dock samma huvudkaraktär

Jag minns inte hur samhällets bottenskikt porträtterades vilket i sig är ett gott betyg.

Yep, själva storyn är fristående men samma huvudkaraktär + ett par till från säsong 1.

1 gillning

Kan bara hålla med…

Netflix lyckas rätt ofta med sina serier men filmerna… nja…

1 gillning

Såg detta

Det känns obegripligt men…

1 gillning

Otroligt skrämmande och otroligt bra gjord, finns på Disney+, nytt avsnitt varje vecka.

Du är inte ensam. Kämpa! :muscle::wink:

On topic: kan tipsa om Vigil på SVT. Kriminalare som utspelar sig i Skottland och utanför dess kust på en ubåt. Jag upplevde serien som spännande och inte så förutsägbar. 6 avsnitt. Rekommenderas!

Började att se på den igår. Första avsnittet lovar gott. :slight_smile:

The madness continues…

Jepp!
Verkligen tokigt med dessa tyska länkar :wink:

Allt som involverar ubåtar blir per automatik bra :smiley: