Tips på filmer och serier (2021)

Det var den känslan jag fick. Men hustrun behövde gå och lägga sig. Tur det kanske…:grin:

Vi såg också alla i helgen och helt klart sevärd.
Snyggt filmad och bra skådespel. :+1:t3:

2 gillningar

Såg första avsnittet av nya Dexter igår. Lovande!

1 gillning

Spoiler: Dexter är mördaren.

2 gillningar

Taskigt!

2 gillningar

Känns intressant. Sett första avsnittet och ska fortsätta

Första avsnittet av ”Dexter: New Blood” får 2 av 5 i betyg. Tveksam till att fortsätta följa den här serien.

Känns som en film många kommer tycka till om. Även dom som inte sett den. :joy:

1 gillning

Den animerade som sänds på julafton är viktigare än Kalle för min del. Men den här vet jag inte om jag ens vill se

3 gillningar

Jag kommer se den. Ja, det är den största klassikern. Kalle har jag tröttnat på för längesen men inte Karl Bertil.

1 gillning

Mest nyfiken på den scenen med den prostituerade :kissing_smiling_eyes:

Men den scenen har de säker tagit bort. SF är väl totalt infekterat av genustjosan nuförtiden🤷🏻‍♂️

2 gillningar

Nu får du byta nick till Lill Paolo. :rofl::rofl::rofl:

Inte scenen i sig, mest nyfiken på hur pk- maffian skall hantera den :grinning_face_with_smiling_eyes:

@Erik

Tja, den måste ju vara jobbig att se för vissa eftersom hela budskapet är det är viktigt att vara snäll och omtänksam

Och stå upp mot fördomar och egoism.

Så det känns inte som att det är ”pk-maffian” som kommer att ha problem att hantera det hela. Snarare tvärtom.

3 gillningar

Släpps idag på TV+. Tycker det släpps en hel del på den tjänsten nu som ser intressant ut.

1 gillning

Hmm, jag är skeptisk. Originalet är heligt i min familj och jag och mina syskon kan varenda citat. Första gången jag firade jul med min fru, som är amerikanska, var jag tvungen att köpa den översatta boken till henne: The story of Karl-Bertil Jonsson's Christmas Eve - Tage Danielsson - inbunden (9789163967573) | Adlibris Bokhandel

3 gillningar

Jag är förbannad! Även om scenen inte är borttagen är jag förbannad, j*vla pk-maffia! Så, nu har jag tagit av mig foliehatten och högerspöketkostymen…

Håller med dig om budskapet. Teaterföreställningen som sattes upp med Henrik Dorsin var riktigt bra. Vi får väl se hur filmen blir. Antar att svenska filminstitutet har ett finger med i spelet, därav mina tvivel.

Jag är mest kritisk till svenska filminstitutet.