Tips på filmer och serier (2021)

Känns som att man är 100 år gammal och minst 7 år sen - men vi plöjer igenom alla säsonger av Downton Abbey nu för första gången. Säsong 4 nu.

FYFAN vilken mysig serie. Man vill nästan sitta och dricka té och scones och se dem dricka just… té och scones. :smiley:

2 gillningar

Såg två avsnitt igår, ser nog vidare. Både kul och den del mörka inslag.

1 gillning

Det är en superbra serie. Jag tyckte att den levererade på alla plan.

Riktigt bra. Har känt hjärtesorg flera gånger under säsongerna jag sett. Haha.

Ohly Murders in the Building

Verkar intressant

Btw: hur gör ni får att få in de där snygga länkarna till IMDB?

Jag tycker det känns som de flesta är minst hundra år i denna tråden, sett till vad som rekommenderas…rena antikrundan :joy:

Det fina är att man själv känner sig flera decennier yngre än vad man är :grin:

1 gillning

Det är bara att kopiera hela länken i webbläsaren och paste:a in här :slight_smile:

Prisa gudarna! Sen är det bara Amazon Prime som behöver lösa sitt skämt till app!

2 gillningar

När man säger app på det här sättet, menar man alla plattformar? iOS och Samsung TV etc. ?

ALLES! Nordic går i graven!

1 gillning

Bra! Håller med om att de legat efter med sin app. Kollar mest via Samsung och där är Netflix och alla andra utom Amazon bättre.

Kan bara instämma, HBO Nordic saknar så mycket funktioner, bra kvalité men det som gjort att man har fortsatt betala är ju deras innehåll som har varit av fin kvalité.

Kom två dokumentärer idag, ena på Apple TV+ och den andra på Netflix och båda handlar om 9/11.

Finns på Netflix:

Finns på Apple TV+:

1 gillning

Såg precis klart sista avsnittet av Dave och det var länge sedan jag skrattade så här mycket i en serie. Helt otroligt rolig men samtidigt en hel del drama (speciellt i s.02). Båda säsongerna finns på HBO.

1 gillning

Säsong 3 har premiär idag. Finns på HBO om jag minns rätt.

1 gillning

Helt missat denna, bra?

Fantastiskt! Korta avsnitt om några vampyrer som lever i det moderna samhället. Helst energivampyren.:joy:

1 gillning

Bra grejer!
Glöm inte filmen, som kom först. Dessutom finns det en till tv-serie i samma universum, fast den följer poliser istället

2 gillningar

Börja kolla, du fastnar direkt :sunglasses:

1 gillning

Någon tjänst i Sverige som har Wellington paranormal?