Tips på enkelt videoredigeringsprogram

Finns det något enkelt videoredigeringsprogram ni kan tipsa om. Det viktigaste är att det är enkelt. Sedan att det är bra och sist att det är billigt. I den ordningen. Gärna för både MacOS och iOS.

Det första jag skulle vilja göra är att skära av en bit av filmen högst upp och längs ned. Jag har helt enkelt saker där som inte ska vara med på den redigerade filmen. Tänk knattefotbollsmatch och längst ned ser man barnhuvuden som guppar upp och ned. Kan vara kameran som guppar också…:sunglasses:. Tips om fotokurs tar vi i en annan tråd…:partying_face:

Mycket enklare än iMovie blir det väl inte.
Är osäker på att skala av filmen dock?

Känner inte till nått billigt som klarar att beskära filmen upptill och nertill förutom DaVinci Resolve som finns i gratisversion på MAS eller en dyrare fullversion. Jag tycker den är riktigt bra men tar en stund att komma underfund med till en början.
Så du kan ju alltid prova gratisversionen, som jag använt i flera år men nu uppgraderat.

Solklart iMovie-fall.

iMovi kan väl inte beskära upp och nedtill? eller har det kommit som något den senaste tiden?

Kan man göra direkt i Bilder på telefonen med iOS 13

På en video?

Ja

Väcker liv i tråden igen..
Barnen vill ha nått enkelt program för Windows och iOS att redigera sina filmer i. Filmerna är mest skärminspelningar får Roblox på iPad och speldator.

Behöver inte vara gratis fast inte tokdyrt eller en massa reklam i.

Skulle vara tacksam för tips. =)

Skippa Windows och använd iMovie :slightly_smiling_face:

Yes, det verkar fungera bra med iMovie...
För att redigera filmer från Pcn när han spelar så sparas dessa med ShareX och laddas automatiskt upp till OneDrive. På iPaden drog vi ner OneDrive appen, väljer att spara flimrar lokalt och då dyker de upp i Bilder som iMovie kommer åt.
Smidigt!