Jag har kollat lite efter en stuga att hyra som ligger när vatten med tillgång till båt för att kunna fiska några dagar i sommar med yngsta sonen, snart 14 år.
Önskemål är max 3 timmars bilresa från Stockholm, men kan sträcka mig till ca. 4 timmar.
Tänk Mora/Orsa i norr, Säffle i väst och Sävsjö/Oskarshamn/Jönköping i söder som yta.
El vatten och inomhustoalett är krav. Stugan kan in övrigt vara enkel eller lite sliten. Den kan ligga ensligt eller i stugby. Målbilden är enkelt fiska på dagtid, laga fångad fisk på kvällen och så ska jag sitta och ta en öl eller ett glas vin på sena kvällen och kanske läsa en bok eller bråka med er..
Någon som har ett tips? Jag har googlat lite men svårt att filtrera på "fiske" så inte hittat något vettigt ännu.
Trots allt svårt att filtrera. Jag är så misstänksam att när jag kryssar i båt i filtret och det sedan inte står båt i beskrivningen av stugan törs jag inte gå på det. 4 av 5 försök har varit så.
Det har väl funnits en fiskecamping i Älvkarleby, men osäker på status, vill minnas att det varit mycket strul, då jag sett rubriker i tidningen.
Annars kanske Hölick utanför Hudik kan vara något, fin camping, put-n-take-sjö och möjlighet till fiske i havet, om man kan hyra båt vet jag inte.
Rätt trevliga badmöjligheter och har tidigare varit bra mat där.
Finns även fler sjöar i närheten om man kan åka lite bil
St Anna kan jag med rekommendera, mitt himmelrike
Kanske skulle kunna hyra en stuga på Harstena (Väldigt mysig liten by på ö i ytterskärgården).
www.harstena.se
Finns även stugor att hyra på Ämtö lite väster om Harstena.
Ni skulle kunna hyra en mindre båt i Tyrislöt eller Mon tror jag.