Tips på bra kreditkort

DU måste nog sätta ett mål, vad är det du egentligen vill ha? Cashback för att dra av från fakturan? Kanske MR-poäng hos amex för att växla till hotell/flygbolag när du behöver?

Eller vill du resa till något mer exotiskt land i högre klass?

Själv använder jag SAS Amex och SAS MC just nu och har fått cashback i form av resor värda ca 150-200k sedan jag började samla 2016. Att ge sig in i Eurobonus-träsket är kul, men även lite utmanande, kräver att man läser på lite. Men med lite optimering så tror jag att du under 1-2 år kan samla ihop dig en resa till USA/Asien i Business Class med SAS om du har valt rätt kort.

1 gillning

Går också i tankar att byta, tänkte länge. Tidigare samarbetade banken med SAS, nu är det bara ett kreditkort utan poäng. Är ju dumt. Har kikat mest på SAS eller Re:member. Verkar bra.

https://www.alltomkreditkort.se hittade denna, har för mig jag hittade en bättre site förut, ska se om jag hittar den igen :thinking:

2 gillningar

Kanske denna sida?

Skulle dock ta alla dessa sidor med en nypa salt. De räknar ju inte riktigt i vad du kan få tillbaka, utan mer årskostnad mot vad du får. och det du får värderas ju inte riktigt mot riktiga pengar.

Det är verkligen en djungel det här! (Och det är nog så dom vill ha det…)

Känns som jag nog blir kvar hos Amex och den enda frågan är om man ska fortsätta att samla Eurobonuspoäng eller svänga över till Cashback eller Membership rewards för att öka flexibiliteten en smula.

För de som funderar på att börja med Amex så är det ju ett perfekt tillfälle nu då man får 25% extrapoäng när man blir värvad :slight_smile:

Då hände det som jag väntat på
Remember halverade min cashback till 0.5 procent. Finns det något bättre?

Eureka!

Bra blogg!

https://rikatillsammans.se/basta-betalkortet-och-kreditkortet-2019-2020/

Har nu gått över till Refunderpay.se
2 procent hela semestern på Bornholm och 1 procent cashback nu. Även smidigt att föra över cashback till bankkonto. Tvilling kort till frun så det blir bra detta. De har även rabatter som jag ännu inte testat dock. DNB / Visa som ligger bakom :slightly_smiling_face:

"Tvilling kort till frun så det blir bra detta"

Har man inte då förlorat all cashback? :joy::joy::joy:

2 gillningar

Ju mer man spenderar desto mer cashback :wink:
Nu är det så att min kära hustru köper betydligt mindre saker än mig

1 gillning

Refunderpay sedan juni, intressant helt klart

Har dom ett kort nu för tiden eller är det samma upplägg som förut att man installera ett tillägg i webbläsaren eller går genom deras app?

De har kreditkort utfärdat av DNB och Visa. Sedan har de en app och hemsida. Man kan handla saker tydligen direkt via deras sajt / app men det har jag nog bara gjort en gång typ. Använder appen mest till att föra över cashback

Hittar ingen info om ApplePay. Vet du om dom har det?

De har varken Samsung / Google / Apple pay direkt utan hänvisar till Curve. Har inte kommit dit personligen ännu

Skaffade Refunder för ett tag sen och är i stort nöjd. De spammar väldigt mycket, ska kika om det går att stänga av.
Sen tycker jag det är lite väl lågt med 50k som max kredit.

Jag kör Norwegian Bank kortet till allt nuförtiden 0,5% Cash Points på köp 100K i kreditgräns inga avgifter om man betalar i tid.

1 gillning

Norwegian är också för mig det enda kort som alltid funkar vid köp online, ibland kan det strula med flera av mina kort när man köper från olika siter utomlands (trots upplåsta för utland/internetköp), men Norwegian funkar alltid. Vet inte varför.

1 gillning

Aldrig fallerat för mig heller.

Håller med dig om det
Då får man ibland mellan betala