Tips på billig Androidtelefon

Hej,
är på jakt efter en billig androidtelefon (helst under 3 500). Har väldigt dålig koll på Androidtelefoner så hoppas att någon har nåt tips.
Det viktigaste featuren är kameran.

Om du frågar @pao så är Samsung A-serien mer kompetent än iPhone 16 Pro Max. Så det kan ju vara en idé att undersöka dem.

I den prisklassen, och om man inte hittar kampanj på mobiler längre upp på stegen, så kommer här en lista där alla har OIS

Samsung A34, snart 2 år gammal får några år till på uppdateringar. Under 3000 kr nu

Samsung A25 kan kanske funka men har ingen IP klass 2800 kr

Nothing 2A just nu 3800 kr

Oneplus Nord CE4 strax under 3000 kr

Xiaomi Redmi Note 14 för 2300 kr

Just Samsung behöver man komma upp lite mer i pris. Så jag hade nog först tittat på de andra

Pixel ligger högre

De flesta hittade jag hos Elgiganten och Netonnet.se

3 gillningar

Är det inte kris så är det ju Barcelona om någon vecka och då släpps en massa nytt så det är inte omöjligt med kampanjer på förra årets mobiler

Åh, tack så mycket. Ska ges bort som present om en vecka så kan ine väta till Barcelona -eventet.

1 gillning

Den som är ny för i år på min lista är ju Redmi Note 14. Tror Teknikveckan haft en artikel om den. Här en recension

En Pao lista som innehåller nånting annat än bara Samsung, vart är världen på väg? :flushed:

Samsung har tyvärr inga prisvärda mobiler under 3000 kr. De A55 jag köpte till barnen på BF var ett kap, så man får hålla utkik efter kampanjer.

Sedan frågades efter Android och inte enbart Samsung :blush:

2 gillningar

Jag gillar Pixel, bra kamera och "rent" Android som får uppdateringar snabbt. Skulle undvika kinesiska märken.

Pixel 7a går nästan att få inom budget.

1 gillning

Samsung Galaxy a25:

1 gillning

Säljs de fortfarande? Är de inte inne på Pixel 10 nu?

Pixel 9a är väl nästa och sedan 10an senare i år. Skall bli intressant att se hur Pixel 9a står sig mot iPhone 16e. Tror 9a är både mer prisvärd och billigare

Säkert, budget iPhones är ju skräp, sen gammalt. Vill man ha en billigare iPhone är det mer värt att köpa en tidigare generation Pro.

1 gillning

Tack för tipsen! :star_struck::star_struck::star_struck:

1 gillning

En sak när det gäller Samsung. Vet inte om det berör andra Android märken med. Man kan ibland undra varför vissa sajter kan sälja tex en A55 väldigt mycket billigare än Netonnet eller Elgiganten, anledningen är denna.
Köpte en gång en Samsung S9 Plus från tex Telefonshopen billigt. Den fick inte en enda uppdatering. Nedanstående text är från just Telefonshopen, men det gäller andra sajter med

Viktig information om denna produkt: Vi tillhandahåller både nordiska och importerade enheter av denna modell.Vissa funktioner t.ex Samsung pay kräver nordisk firmware, för importerade enheter kan dessa funktioner komma att kräva att ny firmware installeras varpå alla tjänster med krav på nordisk firmware inte kan garanteras.

Är väl lite samma som att det fortfarande går att köpa äldre iPhone-modeller för de som vill få in telefonen i en mindre budget.

Grabben har en Pixel 6a som han haft i två år, enligt mig en utmärkt mobil för priset. Fick den för 4 680 kr inklusive kostnaden för 24 månaders abonnemang.

2 gillningar

Åtminstone så var det så i äppelträdet förr att om man köpte en iPhone från USA, så hade den inte stöd för alla svenska frekvensband, vilket kunde ställa till problem med mottagning och liknande. Man bör nog sikta på att köpa en telefon som är till för den region man bor i, annars kan det kosta mer än det smakar.

1 gillning

Nu går det att få en Motorola G75 billigt på ComputerSalg:
https://www.computersalg.se/i/21559398/motorola-moto-g75-5g-pekskärmsmobil-dual-sim-ram-8-gb-internminne-256-gb-microsd-slot-lcd-skärm-6-78-2388-x-1080-pixlar-120?utm_source=prisjaktse&utm_medium=5065-it-elektronik-telefoni-gps-mobiltelefoner&utm_campaign=motorola&utm_content=24&pjclid=708ca10b-a3e1-408d-b649-506659dc70bf_07e0961da0596065

1 gillning

Tack för alla tipsen. Det blev en Samsung A25. Den kryssade i flest boxar och hade ett bra pris.

2 gillningar

Det blir kanon :blush: