Tips på bak/köksmaskin?

Har en kitchen aid idag och den är totalt värdelös och endast på 300 watt så jag (min fru) är på jakt efter en ny. Spanade in denna som även kommer med köttkvarn och lite annat, något som har erfarenhet? Vill inte betala mer än 3-4000.

Hade tipsat om Ankarsrum om det inte vore för priset, men jag håller med om kitchenaid… trendigt skräp.

Ankarsrum ska enligt flera av bagarna på frugans jobb också vara lite åt det hållet numera. :man_shrugging:

Fan, jag som var sugen på köp :confused: .

Ja vi var också inne på en maskin ett tag från dem men blev lite osäker nu också. Redan betalat för design och dålig funktion en gång :joy:

Jag har fått ärva en Kenwood från min systers svärmor. En 70-talare, med alla möjliga verktyg, passer grunka, korvstopp, mandelkvarn, köttkvarn mm mm. En sådan kanske inte passar, estetiskt, i alla kök men den är grymt bra. Riktigt stark. Ser att det säljs sådana i bland på blocket/tradera. Annars är väl electrolux the shit. De äldre håller ju hur länge som helst.

4 gillningar

Rekommenderar Kenwood!
Har denna:

Tycker den har funkat bra hittills, kommer ersätta den med en dyrare längre fram men för sitt pris har den bra kraft och känns gedigen.
Annars har dom andra som exempelvis:

Som är billigare än den nu länkat men tror den du länkar är riktigt bra med. :relaxed:

3 gillningar

Vi har en Ankarsrum och kan inte på stå att det saknas kraft. Tror den är på 1500W om jag inte minns fel?

Fortfarande lite över budget, men Elgiganten har rabatt på Ankarsrum just nu. 4990 kr istället för 6490 kr. Är verkligen ingen bagare, men är nöjd med våran i all fall. :slightly_smiling_face:

https://www.elgiganten.se/product/hem-hushall-tradgard/koksapparater/koksmaskiner-matlagning/koksmaskiner/ankarsrum-black-koksmaskin-akm6230-svart/AKM6230B

1 gillning

Effekten mäts olika så stirra inte för mycket på det, ungefär som på högtalare.