Tibber

Ja svårt, vi verkar ha en högre förbrukning sommartid än många andra i Top 20 hos Greenely.
Tyvärr får jag inte se Tibbers statistik så kör även Greenely. Så här ser det ut för oss sedan april;

Då är vi inte riktigt klara med värmesystemet här hemma, så stödkör lite med el i källare och garage. På sommaren kör vi frikyla, men det bör inte påverka förbrukningen så mycket, tror snarare all renovering ligger bakom.

@xms67 mfl, här har ni er chans att tycka till om delar av Tibbers visualisering: Tibber Price Screen

1 gillning

"Dear tribe member"

Jag anade att Tibber var en sekt.:wink::joy:

1 gillning

Föredrog nr. 2. Sedan önskade jag fortsatt utveckling av webb-applikationen..:smiley:

1 gillning

Ni som har tibber, är alla era hue lampor med i appen? Jag har bara ett fåtal i tibbers-app. Har testat att ta bort kopplingen med tibber och lägga till igen men det hjälper ej.

Edit: fick det att funka. Några lampor låg kopplade mot vår gamla lägenhet i tibbers app.
När jag ändrade på det blev det rätt.

2 gillningar

Sådär, då har jag också blivit Tibber-kund!

Kär kommer en kod till ifall någon annan också vill få 500 kr att handla för :slight_smile:

Hej! :hugs: Här kommer ett tips! Spar pengar, var schysst mot vår planet och bli av med din onödiga elförbrukning på en och samma gång. Med hjälp av Tibbers smarta timprisavtal kan jag styra min förbrukning till de allra billigaste timmarna, och undvika de höga! Testa du med så får vi båda 500 kr som bonus att använda i Tibber Store. :zap: Läs mer här: Du har blivit inbjuden till Tibber!

Då vi diskuterar Bank-ID-störningar i en annan tråd så satte jag mig ned för att testa om det fungerade hos mig. Betalde bl.a räkningarna. Men inser att jag inte fått någon faktura från Tibber. Han ni andra fått för januari?
Jag brukar få via e-faktura om jag inte minns helt galet.

Jag fick förra veckan tror jag det var, e-faktura.

edit: Var nog tidigare än så, fakturadatum 2a feb.

Skumt. Jag hittar ingen. Kan man se i appen? Hittar ingen flik där. Och inget mejl eller sms.

Under Mitt Konto -> Mina Fakturor.

Där ligger bara gamla fakturor hos mig. Ser du även januarifakturan där?

Japp.

Va f_n, alltid är det något... Tur jag kom på det. Tack för hjälpen.

Har hört att Tibber avslutar kontot när man sänker temperaturen i fastigheten så mycket att det blir otjänligt att vistas där. :joy::joy:

2 gillningar

De tolkade min låga förbrukning som att jag inte finns...

1 gillning

”Hej!

Du fick ingen faktura nu senast för att vi inte hade mottagit tillräckligt med mätarvärden för perioden, från ditt nätbolag. Då fakturerar vi inte eftersom underlaget inte är komplett. Men vi har nu efterfrågat fullvärdiga värden från ditt nätbolag och fakturan når dig inom de närmsta dagarna. :butterfly:

Med vänliga hälsningar,

NN
Tibber”

Äntligen.

5 gillningar

Nu kom epost om att avgiften höjs till 49 kr.

Detta är intressant, Tibber säger att jag laddat elbilen 13 kWh i maj medan laddboxen säger 34.
Jag har Kian kopplad mot Tibber men inte smartladdning aktiverat



Det där är ju beräknat utifrån deras algoritmer om jag minns rätt, att mäta är att veta :wink: