Tesla Model Y

Ska du köpa loss Polestaren när leasingen går ut, eller blir det något annat?

Har inte bestämt mig än. Kanske fortsätter med den. Ett år kvar att bestämma mig. :slight_smile:

1 gillning

Som @katho skriver. Kan bli snordyrt, men för andra mer rimligt. Att de har en prestanda motsvarande M5 är ju det jag ibland ifrågasätter nyttan av med tanke på kostnaden för försäkringar.

1 gillning

Det är ju tråkigt att beatal för att det finns ett knippe idioter med samma bilmodell och då utgår de ifrån att man kör som en biltjuv.

Min uppfattning är att det skiljer otroligt mellan olika bolag, senaste bilen jag hade halvförsäkring på kostade mellan ca 3 000 och 40 000 kr/år beroende på bolag.

1 gillning

haha nä samma, inte ställt in något, utan låter den vara "multi"

@xms67 hur är lacken på din röda MY efter att du haft den ett tag? Verkar den röda hålla bra? Såg en ny MY igår med den nya kvicksilverfärgen, var riktigt snygg, den eller den röda är ju de klart snyggaste iallafall. Dock tror jag det kommer bli en vit för mig om/när jag köper, pga att jag inte har lust att lägga 30k extra på färg.

Oj!

Nu är räntan nere i 0,74%!

2 gillningar

Kan de hålla det där erbjudandet till Juni nästa år så blir det affär för min del. Noterade att M3 även är nedsatt till 1,99%. Klart intressant.

1 gillning

Juni 2025 kommer Tesla ha fullt upp med att klara av efterfrågan på Juniper :sweat_smile:

1 gillning

sjukt lågt !

1 gillning

stephen colbert tech GIF

Ja, tänkte att det stod fel först… :exploding_head:

Äntligen verkar man kunna få schemalägga laddning per dag !
2024.26.3.1

1 gillning

En fråga som slog mig, hur funkar det med Tesla OTA uppdateringar om man inte har Wi-Fi hemma i garaget/där bilen står parkerad dagligen? Kan man ladda ner uppdateringarna via LTE? Eller kan man dela ut via mobil hotspot när det är dags att uppdatera bilen?

1 gillning

Dela ut med mobil hotspot
Läst att om man inte haft wi-fi på väldigt länge så laddas uppdateringen tillslut ner över LTE men tror det dröjer väldigt länge

1 gillning

Men får man någon notifiering om att det finns en uppdatering att ladda ner? Eller ska man dela ut Wi-fi lite då och då och söka efter uppdateringar?

Bilen talar om att det finns en uppdatering (ser det även i appen) och ber dig koppla upp på wifi för att ladda ner den.

2 gillningar

Verkar som det funkar smidigare än i Mustangen då alltså, får inga uppdateringar alls där, fått göra dem hos Ford verkstan.

Det kommer en ikon med gul nedåt-pil i överkanten på skärmen i bilen när det finns något.

1 gillning