Tesla Model Y

Det är adaptiv som standard.

1 gillning

Tack för så snabbt svar ! Jag gissar att den har någon form av lane-keep då också , alltså att den håller sig mellan linjerna så länge vägen är någorlunda rak ?

Någon här som har "Uppgraderad Autopilot" ? Funderar på om det skulle vara värt att ha , vore ju rätt sjysst att kunna sitta och inte behöva göra någonting på lands/motorväg ibland men vet inte om det är värt 38900

Det ingår AutoSteer också i alla bilar. Den kan följa vägen och styra själv, om det inte är väldigt slingrig väg, men du måste "hålla i ratten", den påminner o det emellanåt om du släpper helt.

1 gillning

Aha , de är ju nice ! Då känns det onödigt , för min del , att lägga på något extra paket om jag nu bestämmer mig för att byta bil.
Tack igen ! :slight_smile:

Har du något av de paketen?
Summon känns som en helt onödig funktion?

Det är inte många som känner att det är värt att betala extra för något av paketen. Men om du skulle få för dig att du måste ha det så går det att köpa dom i Tesla-appen precis närsomhelst och aktivera. Uppgraderingen följer med bilen, du kan inte ta den med dig om du byter till en annan Tesla.


Jag har inget av dom.

2 gillningar

En kort film från när jag körde hem från jobb nyss.

Liten blå ratt på skärmen uppe till vänster säger att AutoSteer (och farthållare) är aktiv. Blåa linjer är det bilen uppfattar som vägen och följer. Det skymtar till en svart blobb i nederkanten på skärmen emellanåt, den säger att jag ska hålla händerna på ratten, det räcker att hänga lite lätt med en hand kl 8 för att den ska bli nöjd och inte visa meddelandet. Om jag inte följer den uppmaningen så börjar det pulsera blått i överkant också, om jag fortfarande inte gör nåt så kommer den börja med plingplongljud, etc…

Om den svarta bilen från höger skulle kört ut framför mig så hade min bil bromsat.

2 gillningar

Skönt att det inte är som något från VAG, man blir galen på att alla miljarders kombinationer man kan göra.

Jag upplever tyvärr aty 40k-paketet skulle vara ett måste. Om man inte har det så läggs autopiloten inte i efter ett filbyte vilket medför att man får sätta på det varenda gång man byter bil. I dom flesta bilar avaktiveras det ett par sekunder medan filbytet görs och sen aktiveras styrningen igen men Tesla har valt att inte göra så av någon anledning. Jag pker mycket motorväg och upplever detta som extremt frustrerande.

2 gillningar

Du skulle ha demat ljudet som låter när man slår på och av autopiloten. Det kan få även den mest hängivna att tappa humöret.

Det ljudet var nåt av det först jag stängde av :slight_smile:

Med 40k paketet skulle du vara bekväm med att typ sitta och kolla på telefonen längre stunder då och låta bilen göra sitt?
Tänker typ om man ligger bakom en lastbil på en 2+1 vajer väg
Jag vet olagligt osv men frågar mer om du skulle lita på bilen att den klarar sig och inte om du faktsit gör det.

Fan va sjysst att du tog dig tiden och visade !
Om man åker på motorvägen och försöker byta fil utan att blinka får du kämpa mycket mot ratten då eller förstår den att du gör det medvetet?

VAR gjorde du det?

2 gillningar

Hej jag helt missat att der ens fanns!. När kom detvalet?.. tack tack tack :heart:

Vad menas, kan inte ungdomarna parkera utan parkeringshjälp? Vart är vi på väg? :joy::joy::joy:

1 gillning

Valet utan att behöva betala för det , får en att känna sig rik :grin:

1 gillning

Det är väl rimligt att man sätter på den när man byter bil? :joy::joy::joy::joy: Hittar ut själv.

Vill man ligga bakom en lastbil å surfa på telefonen så är nog Tesla den enda bil där jag skulle våga göra något sådant, att bara följa efter är den helt grym på, det behöver man inte 40K-paketet till. Men när man väl ska köra om lastbilen och byter fil så hjälper 40k-paketet till :slight_smile:

1 gillning