Tesla Model Y får svart innertak och större skärm

Från sajten:
image

Tesla har på X berättat att samtliga Model Y-versioner nu kommer med svart innertak och en större huvudskärm. Tidigare kom Model Y med ett gråvitt innertak men nu är det alltså svart. Skillnaden blir inte lika påtaglig om du köper Model Y Premium men på Standard kommer den att synas desto mer eftersom den inte har glastak.

Det nya innertaket.

Det gamla innertaket.

Infotainmentskärmen i Model Y går även från 15,4 tum till 16 tum vilket är trevligt och sist men inte minst så går det även att beställa Model Y Standard i den nya Coastal Blue-färgen mot ett tillägg på 15 000 kronor.

Sugen på att veta mer om Model Y Standard? Missa inte vårt test:

X

Galleri

Vad tycker ni, är det bättre med ett ljust innertak eller ett mörkt?

• Bättre med ljust innertak!
  • Bättre med mörkt innertak!
0 röster

Jag tycker det känns småkorkat att ha ett yttre glastak med innertak som inte är transparent, sparar knappast vikt eller kostnad på det.

Jag har läst mig till att detta var billigaste lösningen då de slipper ändra produktionsbandet och bygga ett utan glastak. Sen är inte detta glastak på standard inte monterat och stabiliserat på samma sätt så bakom tyget är det förmodligen saker som håller glaset på plats som inte syns på Model Y med synligt glastak.

1 gillning

Oh well, det har den ju. :rofl:

1 gillning

Mörkt såklart med panoramatak, om man kan välja. :slight_smile:

1 gillning

Vi har mörkt innertack i vår Mazda 3 något som jag aldrig haft förut i någon bil. Möjligen blir det lite mörkare i kupén men jag har inte använt solglasögon mer än någon enstaka gång sen vi köpte den 2023.