Tempurkudde - erfarenheter?

Funderar på att köpa en tempurkudde. Sover mest på rygg och det blir mycket joxande med kudden för att få rätt stöd. Kollade på denna: Tempur Millenium Kudde | Kuddar | Tempur SE

Någon som har positiva eller negativa erfarenheter?

Jag hade tempurkudde ett tag för länge sedan. Grymt skönt när man låg på rygg men jag ligger både på sida (och då även på mage) vilket gjorde att det inte fungerade. Jag gav tyvärr bort den, skulle idag vilja ha den när man lägger sig ned för en välförtjänt siesta…:sunglasses:

Har inte ägt en själv men testat en när jag var hos syrran några nätter. Hade sjukt int i nacken sen. Kanske bara är jag som är inkompatibel :smiley:

Gillar inte alls den typiska Tempur-kudden med nackstöd, fick med sådana när jag köpte en Tempur-säng men den typen av kudde passade mig inte alls. Men Tempur har även kuddar med traditionell kuddform och dessa älskar jag. Sköna oavsett om man ligger på rygg, mage eller sidan. Både jag och sambon har dessa, värt varenda krona!

Tack för feedback. Den jag länkade till har en grop i mitten som iallafall ser ut att vara skönare. Mycket pengar för en kudde som man inte är säker på att man kommer gilla.

frugan har en sådan med hål i… Hon tar med sig den på resor. Så antar hon gillar den

Jag provade både kudde och madrass, kände mig lite yr innan jag somnade och var seg i ryggen dagen efter. Jag gav upp redan efter en natt, kanske skulle gett det mera tid, vad vet jag.

Hade det varit du hade jag förstått det mera. :rofl::rofl::rofl:

Det är ju ett väldigt gott betyg!

Nu när vi ändå börjar prata om allt möjligt måste jag berätta om en kudde jag köpte. Fick en idé att en dyr kudde måste vara en bra kudde. Hittade en kuddfirma i London och läste om olika egenskaper. Köpte en för över 1000 kr Den var gudomlig. En kväll var den borta. Hustrun hade städat och bytt sängkläder. Vi har minst 10 kuddar, eller jag har två och hustrun och det hemmaboende barnet har typ 5 var. Så bland dessa kuddar skulle jag hitta “min” kudde. Kväll efter kväll sov jag mig igenom olika kuddar. Ingen var som jag tycket min dyra fina kudde hade känts. Så nu är frågan, var det ren placebo med den dyra kudden eller hade hustrun någon besökare som tyckte att det var en sådan fantastisk kudde att hen tog med den när hen gick…? :thinking::joy:

3 gillningar

Hade typ träningsvärk första nätterna i Tempur-sängen. Men sedan dess (2008) har jag sovit fantastiskt gott.

1 gillning

Beställde en kudde nu. Kände att det var värt att testa. Återkommer med recension efter några veckors användning.

Har använt tempur original kudde sen 90-talet och tvingas ha med den kudden när jag ska sova borta. De enda andra kuddarna som jag tycker kan vara ok är tunga dunkuddar.
Så skulle min gå sönder så kommer jag köpa en ny tempur.
Så jag tycker det är en fullpoängare men vet många som inte alls gillar tempur.
Köpte en fejktempurkudde (memoryskum) på Ikea som såg ut som Tempurs millennium kudde, men tyckte inte alls att den va något att ha.
(Kan tillägga att jag mestadels ligger på sidan, med den platta tunna delen mot huvudet och ena armen under kudden, ska jag ”gubblur” så ligger jag på rygg med den tjocka bullen under nacken)