Teknikveckan söker nyhetsskribenter

Från sajten:
image

Teknikveckan växer och med det behöver vi fler som skriver dagliga nyheter.

Vi ser framför oss att du kanske studerar och vill kombinera ett intresse för att skriva och med ett intresse för teknik och med det få chansen att tjäna lite extra pengar.

Nyckelordet är emellertid just skriva. Det skall gå snabbt, det skall vara korrekt och framförallt skall det vara något som som du mäktar med varje vardag. Därför måste skrivarintresset stå högre i kurs än teknikintresset.

Områden vi söker skribenter inom inkluderar:

Spel

Vi är inget spelmagasin men vi följer både branschen och en rad olika AAA-spel. Här bevakar du vad som händer på relevanta spelstudios runt om i världen. Vilket spelstudio har Microsoft köpt denna veckan? Vem bråkar med vem och hur går det egentligen med Nintendos nästa konsol? Någon gång i bland passar vi på att recensera spel också.

Elbilar och laddning

Att bilar skall vara tysta och inte släppa ut någonting är en självklarhet här på Teknikveckan. Aldrig tidigare har branschen förändrats så snabbt och vi är där och rapporterar om både nya elbilar och nya laddstolpar som ploppar upp ur jorden snabbare än gräspollen. Men något som är lika spännande som utsidan är infotainmentsystemet på insidan.

Android

Antal personer som både är intresserade av Android-telefoner och intresserade av att skriva om det på daglig basis verkar gå att räkna på ett avhugget finger. Vi har försökt få tag på någon i flera år. Kanske är det just du som kan rädda oss från en situation där det går 10 Apple-nyheter på en Android-nyhet just nu.

Allmänt

Hushållsrobotar, miljöteknik eller ny tv-streamingtjänst. Vardagen för en teknikskribent erbjuder ständigt nya roliga saker att skriva om. Det viktiga är att du älskar att skriva så kommer resten sedan.

Kontakta [email protected] och berätta om dig själv samt om du gjort något liknande och vilket eller vilka segment som du är intresserad. Ersättning får du per skriven nyhet och passar framförallt dig som vill ha ett extrajobb vid sidan om dina studier eller arbete. Vi hjälper dig med verktyg för att hitta intressanta nyheter att skriva om men att ditt nackhår reser sig i förskräckelse när du ser en särskrivning är något du byggt upp själv genom åren.

5 gillningar

Kul att ”veckan” växer :slightly_smiling_face:

Ja snart blir vi så stora att vi kan heta Teknikmånaden!

Teknikmännen (som Lantmännen) är inte ett alternativ? :wink:

2 gillningar

Kul att ni växer! Finns mycket teknik och elektronik som är skoj att läsa om.

Själv är jag nog mera åt DIY-hållet får jag nog säga. Köpa en bit hårdvara och göra något med den. Det passar dock inte alla. Men jag tycker det är skoj!

Du borde starta en YouTube-kanal :slight_smile:

Nja, det är för mycket krångel med sånt. Sedan finns det 1 miljon liknande kanaler. Jag skulle inte orka med det i längden. Jag kikar gärna på det dock!