Teknikveckan Podcast: Så tjänar Teknikveckan sina miljoner

Från sajten:
image

Det är onsdag och Johan Petterson från Coore är på plats igen och berättar hur vi enkelt kan tjäna pengar på nätet.

Är det clickbait eller fake news? Det ska vi reda ut tillsammans med Johan Pettersson som i vanlig ordning är med oss på onsdagar. Vi går också på djupet i hur Teknikveckan överlever och hur vi faktiskt kan tjäna pengar genom innehåll på internet. Vi besvarar också på frågan vad det kostar i tid och pengar att driva en tekniksida, podcast och YouTube-kanal.

INNEHÅLL FRÅN PODDEN

Kretsloppet

Intressant innehåll > Visningar > Annonser > Betalt > Repeat

Intressant innehåll > Visningar > Patreons > Betalt > Repeat

För att kontakta Johan på Coore: [email protected]

Youtube-filmerna som nämns

SÅ LYSSNAR DU

Vi vill sända ett stort TACK till alla våra Patreons! Tack för att ni möjliggör vårt arbete!
Med Teknikveckan+ får du en reklamfri upplevelse samt ta del av de längre helgavsnitten som gästas av personer vi ser upp till i teknikvärlden och undervisar oss i deras specifika område.

Nu är Patreon tillgänglig i Svenska kronor.

För att lyssna på helgavsnitten behöver du registrera dig som Teknikveckan+ på Patreon.

Teknikveck­an hittar du på Acast, Spo­ti­fy, Apple Pod­cast­er, Google Pod­cast med flera ställen.

FÖLJ OSS

Du kan också följa oss på sociala plattformar:

Stort tack!

Med vänliga hälsningar
Peter, Thor och såklart, ljudtekniker Dennis Klarin.

1 gillning

På tal om clickbait @DennisKlarin :sweat_smile:

Hur påverkas era möjligheter med att få betalt från annonser med Apples integritet skydd?Tänker på PrivateRelay och de skydd som Safari har?

Lägger jag till en AdBlocker, är det helt kört då?

Nu påminde du mig om att det börjar bli dags att swisha @Esse igen. Det är så det fungerar om man vägrar bli Patreon och envisas med att blockera annonser och spårare.

1 gillning

Jag betalar gärna pengar för bra tjänster, därför jag är patreon. Jag vill inte betala med min data.

Jag betalar gärna också för bra tjänster. Problemet är att jag tycker Patreon är en dålig tjänst.

Det finns väl inga andra alternativ för mig att betala?

Pengar i en brun påse levererade till Teknikveckans HQ? :wink:

Skulle jag ta ut cash så skulle jag flaggas direkt och jag får span på mig. :wink:

2 gillningar

Inte nämnvärt - de jobbar ju runt det än så länge.

Intressant avsnitt på tal om affiliate länkar. Jag har svårt att hitta till samlingssida med länkar. Kan det vara en anledning att I täckt från mobil släpp m ok nskade till exempel?
Jag är säkert blind men hittar inte på teknikveckan.se.
:man_shrugging:

Teknikveckans samlade Affiliatelänkar - Teknikbubblan - Bubblan - Teknikveckan

Utveckla gärna. Jag har för mig att , åtminstone tidigare, det är väldigt lite av pengarna som går till mottagarna.

Jag tycker att de är usla för att de började samarbeta med Acast om poddarna man får tillgång till när man betalar. Acast har inte stöd för kapitel i poddar så kapitel försvann från både Macradion och Teknikveckan. Jag bojkottar Acast och därmed Patreon som samarbetar med Acast.

Tack. Trodde de även fanns på Teknikveckan.se
Borde kanske vara lite synligare?

Davids kamp mot Goliath!:wink:

1 gillning

Kommer sluta som rättshaverist snart. Drömmen är ju att en gång leva ett fridfullt liv som pensionär och skriva arga insändare till lokaltidningen. :wink:

1 gillning

3 gillningar

Tyvärr lär ACast aldrig få stöd för kapitel. De injektar reklam dynamiskt och då blir det svårt med kapitel. :frowning:

Därför jag inte kallar dem för poddar heller. De håller på med något som liknar poddar.