Teknikveckan med Macradion: Tillbaka till samtiden

Från sajten:
image

I dagens avsnitt är det fullt med riddare runt det runda bordet. Sammanslagningen av Teknikveckan och Macradion är ett faktum och vi är äntligen tillbaka i samtiden.

Peter Esse, Thor Lindholm, Marcus Attefors, Mathias Severyd, Marcus Larsson och såklart ljudtekniker Dennis Klarin startar upp denna nygamla era med nyheter om iPhone som betalterminal, hur ofta Apples datorer bör uppdateras och det kommande kriget mellan de digitala speltjänsterna – har Sony en sportkeps mot Xbox Gamepass?

PRODUKTER FRÅN AVSNITTET

Nomad – kast med liten iPhone.

SÅ LYSSNAR DU

Teknikveck­an hittar du på Acast, Spo­ti­fy, Apple Pod­cast­er, Google Pod­cast med flera ställen.

Vi vill sända ett stort TACK till alla våra Patreons! Tack för att ni gör vårt arbete möjligt, vi är föreviga tacksamma.
Med Teknikveckan med Macradion+ får du tillgång till allt inom Teknikveckan, Macradion och Bubblan reklamfritt tillsammans med 25% på Lifestylestore.se och mycket annat.

Bli Patreon nu!

Macradions Patreon-konto kommer stängas ned och det kommer inte dras mer pengar från ditt konto om du stöttar Macradion idag, vill du fortsätta stödja vårt arbete är det istället Teknikveckans tidigare Patreon som nu blir Teknikveckan med Macradion. Vi hoppas ni vill fortsätta hjälpa oss i arbetet och är mycket tacksamma för er som gör det och även tänker göra det i framtiden. Tack än en gång.

FÖLJ OSS

Stort tack!

Med vänliga hälsningar
Peter, Thor, Attefors, Severyd, Larsson och såklart ljudtekniker Dennis Klarin.

3 gillningar

Ju fler kockar, desto sämre …

Nej, jag har inte lyssnat ännu så jag ska inte kritisera något. Blir dessvärre inga poddar alls för mig i dag på grund av smärta i ena örat.

Bara första avsnittet som är många kockar =) Sen kör vi roterande schema mellan alla så vi lite enklare får till livspusslet och kan leverera en podd varje vecka.

2 gillningar

Ljudtekniker @DennisKlarin får däremot bara rotera på stolen varje vecka?

Precis!

Blir det fundersam @Marcus_Attefors
Har för mig att du har Folksam Stor som hemförsäkring. Har du verkligen fortfarande 700:- i självrisk. Min hoppade upp till 900:- för 2 år sedan. :thinking:

Hmm osäker nu när du säger det, måste dubbelkolla!

1 gillning

Ja helvete de hade höjt till 900 de rackarna, kan inte minnas att jag har fått någon info om det men det har jag säkert. Lovar att det är Esse som har tryckt upp självrisken.

2 gillningar

Humm, som att sitta tyst i podden eller som att arbeta hårt med klippningen varje vecka?!

Du levererar Dennispaketet varje vecka. :wink:

1 gillning

Garanterat!

Folksam är de enda jag inte haft, alldeles för dyr premie.

Bra håll dig borta från dem :joy:

– Välkommen till Folksam, hur kan vi hjälpa dig?
– Hej! Det är Peter Esse, känd från Teknikveckan.
*klick*

Tack för att ni nämnde hur lätt det var att uppdatera till Monterey på min gamla iMac, fixade det på lunchen!

Jag har en late 2012 med SSD, grafikkortet är ett Nvidia så behövde köra patchen.

2 gillningar

Sweet!

1 gillning

Fint när @Esse avrundar november 2020 till ”två år sedan”.

Gillar att podden är strukturerad och inte flamsig trots att hela gänget kockar är på plats.

Desto fler kockar desto bättre :wink:

Tror att ni hade recept som inte gick att misslyckas med.