Teknikveckan frågar – vad ska du göra i jul?

Från sajten:
image

Det är en fin ledighet i år om man tar ut ett par semesterdagar, och vi på Teknikveckan kommer att varva ned en aning under julen och hoppas att även ni gör det.

Veckans fråga är: Vad kommer ni att göra i jul? Har ni bjudit över hela tjocka släkten och ska frossa i julmat, eller hatar ni julen och planerar att åka utomlands istället och förneka att den ens existerar? Undertecknad ska försöka ta det så lugnt som möjligt, och det blir nog ett biobesök eller två med barnen under ledigheten.

Vi på Teknikveckan vill också passa på att påminna om att vår julkalender närmar sig sitt slut, och fram till midnatt den 24 december går det att tävla i samtliga luckor. Vi kommer att hålla en livesändning den 28 december kl. 19:00 där vi kommer att dra 24 lyckliga vinnare, så missa inte det! Från oss alla till er alla – God Jul och Gott Nytt År!

2 gillningar

Riktigt bra stavning av chatGPT på bilden, @DennisKlarin vi behåller dig nog som grafiker under 2025 med ska du se!

2 gillningar

vi står för hela kalaset i år , uppesittarkväll, sen ena halvan av familjen på julafton andra halva ( typ alla ) på juldagen , sen blir de hockey leksand 26e o paddling 27-29 , så ja vet inte om ja kan kalla de semester haha

4 gillningar

Låter mysigt ändå!

1 gillning

Ska till barnbarnen med familj på julafton annars blir det bara att softa och göra så lite som möjligt. Blir att avverka lite filmer och serier.

God Jul på er alla.

6 gillningar

ja de blir kalas !! men lugnet kommer till vinterpaddlingen helgen efter , komma ifrån alla :sweat_smile::wink:

1 gillning

Här besöker vi mina föräldrar imorgon och sedan julafton med svärföräldrarna.
Sedan ville barnen fira nyår själva hemma med att laga mat tillsammans :blush:

Sedan skall barnen på bio med kompisar och vi i familjen på Tutankhamun

Sedan träffas jag och mina syskon med familjer hos våra föräldrar med en dag :blush:

God Jul :blush:

2 gillningar

När skall vi ta en fika då?!

Har faktiskt tänkt på det :blush:
Återkommer längre fram om jag vågar :wink:

1 gillning

hahah jag är faktiskt jättesnäll i verkligheten!

1 gillning

Låter lovande!

Jag är gräsänkling i tre veckor. Så ja, det avundsjuka jublet kan lugna sig nu..:sweat_smile:
Macaulay Culkin Running GIF by Home Alone

Men julen, uppesittarkväll och julafton, ihop med dottern, svärson, barnbarn och hennes svärföräldrar med storfamilj.

8 gillningar

Så du har bara målat upp en falsk fasad här? :joy::joy:

1 gillning

Vi gör vår nya tradition som vi började 2017 med fira jul i fjällen. Nästan varje år. Missade förra året och en gång var vi iväg vecka 2.

Mysigt och lugnt. Så skönt att ha lugnet från fjällvärlden, åka skidor på julafton och sen äta något gott med. Nu är barnen äldre och äldsta grabben fyller 20 år. Får se hur länge denna tradition fortlöper

3 gillningar

Vi försöker skapa lite egna traditioner efter att vi flyttade tillbaka till USA men det är inte helt lätt speciellt inte som min fru är judinna och aldrig firat jul förrän vi bodde i Sverige. Jag har misslyckats med att köpa svensk julskinka (rimmad) och även sill i år så det blir rätt dåligt med svenskt på julafton, förutom lite Kalle, Karl-Bertil och Facetime till min familj. På juldagen kör vi klassiskt judiskt julfirande med kinamat och nån dålig film.

8 gillningar

Låter ju fantastiskt!

6 gillningar

Hör blir det att åka omkring i mellandagarna o träffa vänner som man inte ser så ofta. Sedan ska vi ha lite minnesstund för morfar som gick bort för drygt en månad sedan. Sedan blir det att fira nyår i goda vänners lag.

8 gillningar

Jag+hustru+barn sladdar in till mitt föräldrarhem i Blekinge – lagom till att vi missar Kalle.

Sedan fördelar jag 3-4 GT över kvällen. Jag äter inte julmat.

Många och dyra presenter delas ut och själv får jag troligen raggsockar och någonting till.

Dagen efter drar syskonen så då blir det lugnt och skönt en dag.

26:e är det dags att börja jobba igen.

9 gillningar

Vilket fint hus. Är det i Blekinge? Ser ut som i Västernorrland eller Västerbotten.

För övrigt alltid lika fascinerande att skriva om de länen då de ligger i öster..:disguised_face:

För att härliga Österbotten ligger i Finland.

2 gillningar