Det är en fin ledighet i år om man tar ut ett par semesterdagar, och vi på Teknikveckan kommer att varva ned en aning under julen och hoppas att även ni gör det.
Veckans fråga är: Vad kommer ni att göra i jul? Har ni bjudit över hela tjocka släkten och ska frossa i julmat, eller hatar ni julen och planerar att åka utomlands istället och förneka att den ens existerar? Undertecknad ska försöka ta det så lugnt som möjligt, och det blir nog ett biobesök eller två med barnen under ledigheten.
Vi på Teknikveckan vill också passa på att påminna om att vår julkalender närmar sig sitt slut, och fram till midnatt den 24 december går det att tävla i samtliga luckor. Vi kommer att hålla en livesändning den 28 december kl. 19:00 där vi kommer att dra 24 lyckliga vinnare, så missa inte det! Från oss alla till er alla – God Jul och Gott Nytt År!
vi står för hela kalaset i år , uppesittarkväll, sen ena halvan av familjen på julafton andra halva ( typ alla ) på juldagen , sen blir de hockey leksand 26e o paddling 27-29 , så ja vet inte om ja kan kalla de semester haha
Vi gör vår nya tradition som vi började 2017 med fira jul i fjällen. Nästan varje år. Missade förra året och en gång var vi iväg vecka 2.
Mysigt och lugnt. Så skönt att ha lugnet från fjällvärlden, åka skidor på julafton och sen äta något gott med. Nu är barnen äldre och äldsta grabben fyller 20 år. Får se hur länge denna tradition fortlöper
Vi försöker skapa lite egna traditioner efter att vi flyttade tillbaka till USA men det är inte helt lätt speciellt inte som min fru är judinna och aldrig firat jul förrän vi bodde i Sverige. Jag har misslyckats med att köpa svensk julskinka (rimmad) och även sill i år så det blir rätt dåligt med svenskt på julafton, förutom lite Kalle, Karl-Bertil och Facetime till min familj. På juldagen kör vi klassiskt judiskt julfirande med kinamat och nån dålig film.
Hör blir det att åka omkring i mellandagarna o träffa vänner som man inte ser så ofta. Sedan ska vi ha lite minnesstund för morfar som gick bort för drygt en månad sedan. Sedan blir det att fira nyår i goda vänners lag.