Teknikveckan frågar: Vad är det konstigaste du gillar på pizza?

Rolig historia :blush:
Träffade en lastbilschaufför där vi började språka om ditt och datt innan vi kunde börja lasta. Visade sig att han hade ägt en pizzeria i Ystad. Innan han hade hunnit ändra menyn så kom där en hel grupp Italienare in i pizzerian. Nu kommer försäljning att öka tänkte han. Men icke de ville bara ta foto på menytavlorna med typ Kebabpizza, Hawaii och Oxfilén :blush:

1 gillning

Visst älskar man dem. Får mig att tänka på Günthers korv på Karlbergsvägen.

3 gillningar

Haha, de måste tycka vi är konstiga..:sweat_smile:

Där har du en riktig klassiker. Käkade där då och då när jag jobbade i Vasastan. Nu blev jag påmind för ett tag sedan då sonen går i skola i närheten. Får bli ett besök i veckan tror jag..:sweat_smile: Jag käkar annars ibland/(4 ggr på 6 år) på Brunos korv på Nybrogatan, men det är alltid så tråkigt lång kö där på lunchen.

1 gillning

Bea på pizzan...eller i en skål bredvid?

Har inget konstigt så jag gillar, men en god vän till mig hade en gång en egen bit ost med sig i innerfickan till lilla napoli och när han beställde slet han fram den och bad dom att riva på den också, det var lite konstigt :sweat_smile:

4 gillningar

Bea på pizzan är magiskt.

1 gillning

Du vinner!
Tråden kan stängas :joy:

1 gillning

Värre än AI...

3 gillningar

Jag tycker det viktigaste är bra råvaror, tomatsåsen. Tycker det är si och så på hämtpizzor numera. Så äter mer sällan pizza nu än förut.

1 gillning

Pulled pork var gott på. Blev en ”ta lite från kylen pizza” här om veckan.

Frun gör egen tomatsås från trädgården och konserverar så har vi ett år som bas, pastasås, pizzasås osv

1 gillning

Vi har ju ännu inte kalkat på att de kör typ skivad skinka istället för strimlad eller vad det heter. Det är är f_n rena u-landsfasoner.

2 gillningar

Gör vi pizza hemma så kör jag med en pizza bianco dvs utan tomatsås. Det brukar chocka en del. :grin:

2 gillningar

vi odlar jättekrag skivling i olidlingstunneln, det blir fint på Pizzan :heart_eyes::partying_face:

3 gillningar

Jag trodde du visste att svamp är ett sjukdomstillstånd, m a o inget man äter. :joy:

:joy: köttsår är allvarligt det också :face_blowing_a_kiss:

Köttsår kan man slicka på. :joy:

1 gillning

Ananas! Fast man ska lägga dem på hushållspapper innan, så en del av vätskan försvinner innan ugnen.