Jag har haft en Apple Watch sedan första modellen släpptes och kan nog faktiskt inte leva utan den. Idag har jag en Apple Watch Ultra och den används till allt från att logga mina svettiga träningspass till att låsa eller låsa upp ytterdörren och sen självklart är den en fantastisk notismaskin också. Sen får vi ju inte glömma att det är fantastiskt smidigt att betala med klockan och speciellt på sommaren om man inte har med sig mobilen till stranden och vill köpa en iskall öl.
Så dagens fråga till er är vad ni använder er smarta klocka till? Är det bara för notiser eller gör ni mycket annat på den också? Berätta även vilken smartklocka ni kör på och varför!
Samma som du beskrev och skulle ha svårt att vara utan den. Ser den som ett sätt att använda mobilen mindre, utan klockan skulle jag bära med mig mobilen överallt oh konstnat titta på den frö att se notiser.
Använder den dock också som nyckel till bilen, skönt att slippa ha med sig mobilen ibland, öppnar garageporten, betalningar, startar/stoppar robotklipparen, styr markiser, kollar varmvatten så jag vet om det finns för en dusch, styr övervakningskamerorna emd mera.
Det enda som fungerar lite svajigt och dåligt är offline spellistor i Spotify, fungerar ofta bra men ibland går det inte alls.
Har alltid varit intresserad av smarta klockor. Minns min första som var en MetaWatch. Den följdes sen av Pebbles olika modeller. Då användes det enbart för visning av vem som ringer/notiser.
Sen kom Watch som jag då beställde från England vid lansering. Nu är det en av mina favoritprylar som är såååå kapabel. Främst för att tracka träning, sömn och hälsa i allmänt nu och att ha en sådan lång historia av hälsodata är verkligen insiktsfullt.
Låsa upp dörren är en favorit senare år.
Kör idag Ultra 3 och byter normalt Watch var 2-3 år.
Vad använder man inte klockan till?
Mina främsta användningsområden är tyst väckning så att jag slipper väcka sambon. Logga träningsrundorna, notiser, musikstyrning när jag är ute på stan, tända/släcka lampor med Siri samt betalning.
Logga träning, skicka och ta emot meddelanden, lyssna på musik, styra hemmet, mäta sömn, betalning, spela spel. Har notiser också men är mycket striktare med vilka appar som får skicka notiser på klockan än på telefonen.
Hängde på tåget med en series 7 och har nu en 10. Höll emot länge då jag gillar mekaniska klockor och mycket riktigt blev min AW en ständig följeslagare. Nu har jag gått tillbaka till mekaniska på jobbet och vid sociala tillställningar men även ibland på fritiden när jag bara går och skrotar.
Använder den till:
Tiden
Timer
Lite tidtagning
Lite notiser
Lite väder
Träning när det sker, men vet inte varför.
Har haft 3 olika Apple Watch. Senaste var en SE2. Nu har jag en Garmin S70 mest för batteritiden men även för att tracking av golfen som den är grym på.
Notiser & loggning av sömn är det jag använder den annars till. Betalar inte med den då man behöver slå in en pinkod varje gång. Smidigare med mobilen då.
Använde min till notiser, inköpslistor, mat-timers och poddar i samband med träning.
Har kört helt utan klocka senaste året. Funkar kanon.
Det enda jag saknar på riktigt är att kunna lägga till saker på inköpslistan och sätta timers utan att ha telefonen nära. I övrigt är jag väldigt nöjd med att inte logga träning och annat trams. Väldigt skönt att bara ta en löprunda utan att bry sig om sträcka och tid.
Primärt för att kolla tiden, även notiser såklart.
Används även på gymmet där jag använder gymaholic som säger till när vilan är över och loggar passen.
Funderar dock på att byta till Garmin S70.
Kan även bli återgång till den mekaniska världen, har några klockor som jag saknar att använda i vardagen (Seiko 5 sports, Luminox, Swatch Omega och en gammal Sector bland annat).
Överlägset största fördelen med en smartwatch är annars att kunna ha telefonen på ljudlöst..
Musiklyssning under träning, betalningar, notiser, timers, telefonsamtal och allmän koll på vädret, koll på kollektivtrafiken när jag bor i Stockholm, loggning av träning via Strong och att göror via Things. Ja visst ja, kollat även tiden ibland också.