Teknikveckan frågar: Hur ofta byter du telefon?

Varje år. Får av jobbet för jag sitter i en framework grupp som testar och dokumenterar internt nya funktioner i varje ny iphone som kommer.

Har tidigare bytt varje år, från iPhone 3G till iPhone X men sedan blev det vartannat år då de är så dyra numera.

Har en iPhone 14 Pro Max som jag sannolikt kommer byta ut i höst.

@Hakan_Ander Jag gjorde så precis, bytte ut batteriet som låg på 82% till ett nytt för 1345 kr hos Apple. Kändes motiverat för att ha bättre prestanda under sommaren samt höja andrahandsvärdet till hösten.

1 gillning

Byter varje år - till föregående års modell. Men då de som är välskötta och över 97% i batterihälsa

Normalt årligen kring BlackFriday. Nu blev det ett undantag i och med att Power hade sin 20% kampanj.

I regel byter jag vid behov, om batteri eller annan prestanda börjar bli ett problem.

Snitt har varit ca varannat år, men nuvarande iPhone 13 Pro känns som att den kan leva ett tag till. :blush:

Varje år, men aldrig senaste generationen, utan nästa uppgradering blir till en 13

Min iphone 11 kommer användas till batteriet ger upp, så 4-5 år? :slight_smile:

Kan du utveckla "svårt att hantera känslorna"? Är det jobbigt att inte ha något som är relativt nytt?

Jag använder mina telefoner tills de går sönder. Nu senast pensionerade min S10 som jag haft i 4.5 år med en S24. I går la USB-C porten på S10an av helt och hållet.

1 gillning

varje år , all finns kvar ska gräva fram dom :heart_eyes:

2 gillningar

99,99 procent av befolkningen kan tolka den texten. Fundera på det.

Har du läst det minsta här inne så vet du att mycket skrivs med glimten i ögat och inte sällan med en twist. Det betyder att man inte kan tolka saker bokstavligt. Det är alltså samma som när man pratar med någon där man använder sin kunskap om den personen, sammanhang, kroppsspråk och minspel för att tolka den andre.

Svaret på din fråga är nej.

1 gillning

Det här är ett prylforum där man halvt kan förvänta sig att många byter telefon årligen. Jag var ärligt talet nyfiken, och jag hade inte varit dömande om du bytte telefon två gånger årligen.

Jag hänger inte heller här så pass mycket så att jag kan tolka mellan raderna av det du skriver. Min syster är den i familjen som fått alla "krafter" att känna av saker som inte är uppenbara. Det kan inte jag, tyvärr.

Hur som helst, det var inte mening att såra eller irritera dig.

Styrke kramar.

Jag har idag en iPhone XR men tänker att till hösten blir det en ny. I början när iPhone kom så byttes den ut vartannat år oavsett skick på den.
Dom "gamla" mobilerna gick då till mina barn.

Alldeles för sällan. Skulle vilja byta varje år. Men ligger väl på vart femte år i snitt.

Skulle säga att jag byter iPhone vart annat år ungefär. Inte alltid att jag uppdaterar till den senaste versionen för att spara en slant. Sitter just nu med en iPhone 13 trots att 14 var tillgänglig när jag bytte

Var tredje år har det varit nu senast. Byter när batteriet blir för dåligt.
Händer ju inte mycket teknikmässigt med telefoner nu. Enda är de vikbara som verkar lite roliga.

Note 8 - 2017
S20 - 2020
Pixel7 Pro - 2023

1 gillning

Min lista
Note 8
Note 10 plus
S21 Ultra
S24 Ultra
Men då tar min fru över den gamla

Byter var tredje år. Det är baserat på policyn på jobbet. Gamla telefonen ärver sambon.

1 gillning

Schysst att få behålla telefonerna, vi har senaste åren bara leasat telefonerna... synd för barnen :smiley:

Det där att man inte ska använda en mobil som är så gammal att den inte får säkerhetsuppdateringar och då absolut inte ge den till en närstående verkar en och annan har missat. :wink:

Pekar inte på nånn, mer ett allmänt utrop.

1 gillning