Jag har tank till medlet en tyckte det var onödigt att slänga påsen när den gick att tömma.
Gör det två gånger, tar en handdammsugare och stoppar ned och suger upp allt sen tömmer jag i papperskorgen. Men mer än två gånger är inte bra för påsen agerar även filter och dammpartiklar och annat kan hitta sig in i dockan och ut i luften igen efter det. Var en av de större tillverkarna som berättade det på ett event.
Lite Ove varning på det. Nya påsar kostar ju noll och ingenting. Jag köpte nåt liknande detta, bara att byta ut när den blir full, är ju inte så att den blir full en gång i veckan.
De där har inte samma filter i påsarna och släpper ut skit i maskinen och luften igen. Köper original efter två användningar ![]()
Låter iallafall meckigt
jag kör fortfarande på första påsen, har väl haft dammsugaren 3 månader nånting. Verkar räcka länge.
Musse leasar sin dammsugare så den ska bytas ut snart ändå efter 2 fulla påsar. ![]()
![]()
Jag har fyllt min påse på en månad, efter 4 dammsugningar.
Upptäckte dock att dammsugaren släppte ifrån sig dammråttor. Visade sig att det var några löv som var stenhårda som hade blockat utsuget. Så dammbehållaren var helt knökfull. När jag åtgärdat det och skickat ut dammsugaren igen blev dammbehpllaren proppfull igen, men denna gång gick det bra att tömma i dockan. Tycker man borde fått någon varning i appen att den inte kunnat tömma dammbehållaren
Helvete, vad gör du hemma som blir så mycket skit på golvet av? Jag dammsuger typ varannan/var tredje dag, blir ju inte alls mycket damm.
Det fattar jag inte varför ingen har löst ännu med en liten sensor eller liknande. Svinstörande när det sker och det sker på alla modeller.
Jag har ju dubbel yta och längre skägg, just saying. ![]()
![]()
Men jag har fan inga löv på golvet, inte fan har jag det. ![]()
![]()
Med såna där självtömmande dockor förväntar man sig ju att dammbehållaren ska vara tom. Men de kräver lite service då och då tydligen. Sen tycker jag man relativt ofta får rengöra borsten under, hårstrån har en förmåga att linda upp sig kring fästena på borsten. Såg att det fanns någon annan borste att köpa till med inbyggda knivar, vet inte om det löser det problemet helt och hållet dock.
På dagens modeller har de löst det där med håret helt, både Dreame och Roborock, är fantastiskt skönt för det är så jövla äckligt med hår.
Hur då? Jag har ju en Dreame L10S Ultra Gen 2. Den är ju fortfarande ganska ny och modern.
I robotdammsugarvärlden är den gammal faktiskt. Olika sätt vissa kör med rakblad som kapar håret. Andra lösningar är en tvådelad borste som för håret mot mitten så det kan sugas upp och det fungerar så sjukt bra.
Finns ju en sån här att köpa till Dreame. Kanske kan vara värt det? Vet inte hur stor skillnad det blir?
Den kan nog funka! Här är borsten på Saros Z70 som jag har hemma och den har jag haft ett par månader, aldrig rengjort borsten ö.h.t.
Det är ju typ där det blir problem att hår fastnar för mig. Inte problem med att själva borsten får hår runt sig, bara vid sjölva fästena.
Japp! Och på de flesta nya är det löst numera då håret dras mot mitten och sugs upp istället för ut i kanterna ![]()
Finns det någon modell av robotdammsugare som är bättre på långa hårstrån än andra?