Det är många som säger att frukosten är dagens viktigaste måltid men jag äter i princip aldrig frukost. Det är inte för att jag inte tycker att det är gott utan det tar så många timmar efter att jag har vaknat innan jag faktiskt blir hungrig. På helger kan det slinka ner en fralla då och då men jag kan nog nästan räkna på fingrarna hur många gånger jag käkar frukost per år.
Så dagens fråga till er är hur ni gör? Blir det frulle varje morgon, äter ni bara på helger eller hur gör ni? Kommentera nedan!
På vardagarna är en kopp kaffe på kontoret min frukost. På helgerna äter jag dock. Börjar då med varma koppen Redd Kycklingsoppa och sedan kaffe. När familjen vaknat, lite avancerad frukost, nästan brunch.
Är inget fan av frukost som koncept, men brukar försöka få i mig något efter att man varit vaken minst en timme. Min magkänsla säger mig att morgonpigga människor oftast gillar frukost, medan kvällsmänniskor är mer skeptiska.
Brukar ta en kaffe och en macka när jag kommer till kontoret. Samåker jag och frugan in till jobbet vill jag helst inte småprata i bilen, då jag är rätt enegilös.
På helgerna äter jag oftast frukost själv, då resten av familjen i regel inte orkar vänta på mig.
På vardagarna blir det någon enklare frukost i form av müsli eller ett par mackor. På helgen brukar det bli lite mer avancerat och då är jag gärna vaken i ett par timmar innan jag äter.
Kaffe blir det först ett par timmar efter att jag har vaknat. Pallar inte kaffe på tom/nyvaken mage.
När jag vaknar på helgen är det det första jag tänker på, det gör mig omedelbart på gott hummer. Om jag istället kommer på att det är slut och jag glänt att köpa blir allt helt plötsligt tomt och meningslöst.
Havregrynsgröt med lingonsylt eller äpplemos, kaffe på jobbet . Helger blir det mer lång frukost gärna på altanen sommarbris, goo latte go surdegsfralka eller bröd, lite flingor och mjölk. Utan frukost är jag samhällsfarlig
Alltid frukost, vaknar alltid hungrig som en björn, vaknar aldrig senare än sju oavsett när jag går och lägger mig.
Havregrynsgröt, ägg och en eller två Wasa sport plus ett par koppar kaffe.
Spelar ingen roll om jag har druckit öl halva natten, vaknar ändå tidigt och farligt hungrig.