Teams och Zoom-problem

Tänkte inte göra det här till något stort då både ny laptop och nytt headset är på ingång. Men om någon vet vad en liten och väldigt irriterande störning beror på så får ni gärna berätta det.

Jag har nu mina AirPods Max kopplade till min laptop. Om jag tex tittar på youtube fungerar hörlurarna bra. Men i Teams och Zoom fingerar de inte utan krångel sedan igår(dessförinnan fungerade de).

I Teams har jag hittat ett sätt att fibbla med inställningarna så att jag sätter på ljudet via laptopen och mikrofonen via den externa kameran först. Då kan jag sedan välja ljudet till mina Max. Gör jag det i fel ordning får jag inget ljud alls, och det går inte att få mikrofonen att fungera. Kanske fungerar så i Zoom också, lite osäker.

Vad är detta för skämt?

inom flyget har vi en checklista som följs så man gör saker i rätt ordning. Checklista kom med B17 under WW2 för att man ansåg att just B17 var för komplicerad för en människa att flyga

Kanske något för MAC världen också?

1 gillning

Nej för sjutton. Här kär vi kör vi B17. Min arbetsgivare tycker nämligen att Windows är bäst… :sunglasses:

2 gillningar

Sick burn!:joy::joy:

2 gillningar

AirPods Max på Windows?..ja du hör ju själv :man_shrugging:t2:

4 gillningar

Benefits of Walled Garden :slightly_smiling_face:

1 gillning

Fördelen med bra hårdvara. Förvånansvärt mycket strul med bluetooth i Windows. Är väl en anledning till att det är så vanligt med donglar för pc-tillbehör.

3 gillningar

Får en ny laptop nästa vecka, man kan ju hoppas på bättre funktionalitet. Dessutom nytt headsett och nya in-ear på väg. Då djäklar .:smiley:

Till Windows krävs ju dessa… minst…:wink::sweat_smile:

du skulle gilla dem

Jag är smärtsamt medveten om det…:sunglasses::sweat_smile:

Glömde att jag satt bakom spakarna i en Windowsmaskin. En omstart fick ljudet i Zoom och Teams att fungera som det ska. Upptäckte det då det inte gick att öppna ljudkontrollen(?).

1 gillning

Rör inte ditt problem. Men jag hittade de här och tänkte att de har ditt namn på sig. Det är Microsoft som tagit fram dem speciellt för Teams. Vad nu det innebär.

Det innebär att Teams är så dåligt att man måste ta fram speciella hörlurar för att det ska fungera bra.

1 gillning

Haha – jag tror det är att det följer med en dongel så man inte behöver använda Bluetooth :grinning:

1 gillning