Tänkte mig en Iphone 14 eller 15 256GB. Köpa direkt eller med abonemang + avbetalning?

Ja som rubriken lyder är det dags för en ny lur. Då jag vill ha minst 256GB lagring på telefonen men heller inte betala för mycket tror jag en Iphone 14 eller 15 är rätt för mig. Men då kommer funderingen; Köpa kontant direkt från någon återförsäljare (och var då i så fall?) och försöka pricka in det med någon rabatt under Black week eller köpa med abonnemang och avbetalning? Jag har i dagsläget ett abonnemang hos Fello jag är nöjd med och inte vill släppa då ett nytecknande skulle innebära sämre priser och villkor.

Hur hade ni gjort?

Och om jag nu måste köpa med abonnemang vill jag inte ha Tre eller Telenor (och därmed inte Hallon eller Vimla heller för den delen) då deras täckning med mera suger tycker jag.

Jag vill inte binda mig på mer än max 24 månader, behöver 10-20 gb surf och sätter taket på 499 kr per månad. Så tips på bra operatör och/eller deal emottages gärna!

Telia körde ett race I höst med avbetalning som var otroligt förmånligt. Noll procents ränta och inga avgifter alls. Noll procents effektiv ränta. Det hör inte till vanligheterna. Och fritt att betala av när man vill.

Om jag minns rätt :laughing: Läs det finstilta!

2 gillningar

Låter precis som den sortens erbjudande jag söker! Vi får väl hoppas att något liknande upplägg dyker upp igen vid Black week eller Cyber monday.

Jag har kört Tre de senaste gångerna vi köpt Iphone vid lansering. Men det går bort för din del. Det har varit helt klart bäst totalpris sett till produkt/ och abonnemang, (surf mm) jämfört med kontaktköp och behålla Vimla som vi har annars..
Många kör fulingar med att visa priset första 6 eller 12 månaderna (Telia, Telenor mm) och har gärna 36 månaders avtal.

Apple prylar brukar inte sänkas nämnvärt men någon slant kan sänkas. Ibland kör Exempel Elgiganten och några större helt räntefritt utan aviavgifter om du vill köpa å avbetalninng utan abonnemang, sker några gånger pår år.

1 gillning

tror telia alltid har så om man enbart köper luren från dom , via 24/36 månader avbetalning

1 gillning