Tänkte köpa senaste iPad Pro 11" med WiFi + Cellular 256GB

Jag har igång min 24/7.
Så om kidsen här vill ansluta när deras surf är slut får jag upp en notis om att godkänna anslutningen.

1 gillning

Bra video, med bra omdömen om vad han tycker funkar bäst på den ena eller andra.
Det jag saknade är hur fanken man får in RAW kamerabilder till paddan snabbt och smidigt.
På en MBP kopplar man bara in en USB-C kabel och tankar över, kan tom använda kameran medans övertankningen pågår, på paddan verkar det fortfarande år 2020 att man måste fiddla med SD-kort och kortläsare etc med risken att tappa dom små jäklarna i naturen, och mina kort ligger på 3-4kkr så det vill man inte tappa bort många av.
Prova med förra iPad Pro 11" och kopplade man in den med USB-C kabel så hittar paddan inte allt, tom ena supersnabba kortet hittades inte alls :-/

1 gillning

Jo, så är det.Behöver inte ens låsa upp telefonen eller godkänna uppkopplingen på iPad. Det bara fungerar :slightly_smiling_face:
Men för de som ofta använde sin iPad där de saknar Wi-Fi kanske det finns en poäng med cellular. Tänker bättre prestanda och bättre batteritid, framförallt för telefonen. Men nu gissar jag bara :wink:

Även navigering på iPad fungerar när den är kopplad till en telefon. Ingen aning om hur det fungerar ?

2 gillningar