Tänkte köpa senaste iPad Pro 11" med WiFi + Cellular 256GB

plus Pencil och Magic Keyboard… 18285:- Jösses!
Får ju den nya MacBook Pro 13" med 16GB RAM för 18245:- Fördel: Större skärm. Nackdel, ingen Pencil.

Nä det får vänta.

1 gillning

Otroliga priser må jag säga

1 gillning

”Behöver” du en pro ? Annars köp den senare iPad:en med penna :man_shrugging:t2:

1 gillning

Behövs verkligen cellular?
Känns som att det är smidigare att koppla upp sig mot luren när man behöver nät utanför hemmet?
Fick erbjudande av en kompis att ta över hans abonnemang där han teckna upp sig till tre med 19 månader kvar 549kr/mån.
Men kände bara att jag skulle inte ha något behov av de där 30gb surfen som man betalar extra för.

Elgiganten har ju 2018-modellen för runt 7000:-
https://www.elgiganten.se/product/outlet/datorer-tillbehor-fyndvaror/174922/ipad-pro-11-2018-256-gb-wifi-rymdgra

Man vinner inte så mycket på senaste modellen över den, LIDAR-kamera och ett litet hopp i prestanda.

549:- månaden för 30gb? Då ingick även iPaden antar jag?

Har en cellular och det är sjukt smidogt. Betydligt krångligare att koppla upp sig mot mobilen varje gång man skulle behövt internet. Cellular är ju alltid igång

1 gillning

Behöver du magic keyboard?
Inser så här i efterhand att jag inte ens behöver keyboard folio, hade räckt med ett bluetooth tangentbord för mig.

1 gillning

Ja då ingick iPaden.
Jag har ”obegränsad” surf på iPhonen så tycker det är mer värt att koppla upp luren än betala en tusing extra för cellular plus kostnad för extra surf :stuck_out_tongue_winking_eye:
Men alla är vi olika.

1 gillning

Vill man ha det bästa kostar det. Sen är ju frågan om han behöver pro eller bara är sugen på pro.

Nja, köper sällan en “sämre” model av något, sen kanske jag inte maxar den med minne etc.

Japp, har haft det förut, men sa upp “simkortet” av någon anledning och saknar det rätt ofta faktiskt.

1 gillning

Förstår de :joy:, men som sagt en iPad den nya funkar långt , o ja tycker personligen att den e grym köpte en till dottern , ja står kvar på pro 12,9” gen2 då ja tycker den klarar sig bra mot som nya , kanske köpa en begagnad …?

Japp, har en iPad med mig i:

  1. Bilen för Kartor(navigation) och musik.
  2. När jag fotar mycket, länge och längre bort tex

Jo att det kostar vet jag men så här mycket.

Hade förra årets Pro 11" med penna och TB, men gav bort den till en familjemedlem som hjälpte mig mycket samt att han va i behov av den :slight_smile:

1 gillning

Då förstår jag om du inte är sugen på att köpa samma modell en gång till :blush:

Jag sålde nyligen min iPad Pro 10,5” och är väldigt sugen på en själv men funderar på en begagnad från 2018.
Vet inte om jag vågar mig på 12,9”-modellen eller inte än bara.
Har nog inte ens känt på en sådan stor iPad än så vore riskfyllt :sweat_smile:
Men med mus-stöd känns det ju som att den storleken går bra.

Inte sugen alls på 12.9" då den blir för stor att ha med sig ut ut i skog och mark.

Förståeligt.
Jag skulle ju mest använda min för surf i soffan och media konsumtion.
Är sugen på att testa lumafusion med.

1 gillning

Har pckså obegränsad surf men att sitta ovh koppla upp sig mot telefonen ett antal gånger per dag går bort. Ångrar inte en sekund att jag tog cellular.

1 gillning

Det var ju inte så ofta jag hade iPaden på språng men de gånger jag hade så har jag för mig att den kopplade upp sig mot iPhonen automatiskt, med viss fördröjning dock.
Har i skrivande stund ingen iPad att pröva med så kanske killgissar :sweat_smile:

2 gillningar

Mobil Hotspot på iPhone funkar det på samma sätt som på Samsung bara dra ner “kontrollcenter och aktivera”?