Tålig telefon

Kikar lite på stryktåliga telefoner, ser ut som alternativen är kinatelefoner (ulefone, blackview, doogee mm) som inte får några systemuppdateringar att tala om eller Nokia som precis lanserat XR21. Den ser trevlig ut förutom CPU'n.

Jag har en Xiaomi 11t Pro med snapdragon 888, XR21 har 695 som ser ut att vara ungefär hälften så snabb. Men det kanske inte märks så mycket i praktiken? Spelar inte på telefonen.

Några andra tips? Har sett AGM Guardian G2 som ser väldigt bra ut, men inte verkar gå att köpa här och den är lite väl dyr redan innan tull etc.

Samsung Xcover?

Verkar bara finnas väldigt gamla modeller?

Xcover 6 Pro kom sommaren 2022. Är väl inte så gammalt?

Fick bara upp 5'an första gången jag sökte, ja den kanske kan vara ett alternativ. Får kika efter tester, tack för förslaget!

Vi brukar få denna frågan med jämna mellanrum från våra kunder på jobbet. "Rugged" telefoner brukar suga purjolök så vi rekommenderar nästan alltid en "vanlig" telefon med ett rejält fodral istället.

Otterbox har till exempel rejäla fodral som även skyddar skärmen

4 gillningar

Tycker Nokia verkar lösa det mesta av det där purjolöks problemen, förutsatt att den är tillräckligt snabb.
Skal löser inte problemet med att använda telefonen med blöta fingrar t ex, som Nokia påstår sig klara.

Jag har Otterboxskal till mina mobiler. De har klarat av fall och stötar exemplariskt. Problemet med Otterbox är att numera så är deras utbud av modeller på skal blivit betydligt sämre ifall du inte har en iPhone.

1 gillning

Otterbox är ett bra alternativ, fast mest skal till iPhone. Men annars har Nokia XR21 enligt deras hemsida 3 års garanti.

Ja, det plus att skärmen har ett års garanti mot skador är väldigt lockande.