Är inte panoramataket mer till besvär än nytt. Hur många stjärnor kommer ni räkna jämfört med hur många morgnar får ni solen i ögonen?
Man vill väl se sin partner i solnedgången.
Är det solnedgång är det så varmt i tältet att det är förenat med livsfara att ens tänka vissa tankar..
Du stänger panoramafönstret när man ska sova.
Läste en känd bloggare som haft taktält länge. Tydligen är märket ARB bra. Australienesiskt där taktält är vanligt. ARB Simpson 3 verkar vara riktigt nice. Följer med förtält.
Hyra husbil kostar oftast mycket mer än att bo en natt på lyxhotell .
Vi har ett stort tält typ 18 kvm men används inte så ofta då är lite bökigt att sätta upp.
Är taktält för alla bilar - och andra frågor - Sara Rönne trevligt inlägg om taktält.
Har ingen koll på husbilar idag, hyrde för ett antal år sedan för 7K för en vecka. Men det är nog svunna tider.
Ja. Vi har kompispris ifall vi vill ha för 1100 per dygn.
Då är det bara att hyra bilen vid behov.
Vi ska nog testa o sommar. Taktält tilltalar mig dock för att kunna ha stunder i natursköna omgivningar.
Drar inte det en väldig massa batteri?
Nja, beror på utetemperaturen , jag har aldrig riktigt mätt exakt
Kanske 1-2 kW i timmen , vet inte.
Se till att ha marginal till en laddare bara så sover man gott
Det gäller bara hybriderna, sen gammalt. Går inte ens att låsa upp efter en övernattning.
Så mycket tror jag inte behövs, idlar jag med luftkonditionering igång nu på sommaren så är det 0,3-0,5kW/h på Polestar 2an. På vintern ~1kW/h.
Nope.
Om du är nyfiken på taktält så kan du hyra hos taktältarna.
Nästan så man blev lite sugen att göra det på semestern.