Taktält

Är inte panoramataket mer till besvär än nytt. Hur många stjärnor kommer ni räkna jämfört med hur många morgnar får ni solen i ögonen?

Man vill väl se sin partner i solnedgången. :joy::joy:

1 gillning

Är det solnedgång är det så varmt i tältet att det är förenat med livsfara att ens tänka vissa tankar..:sunglasses:

1 gillning

Du stänger panoramafönstret när man ska sova. :sunglasses:

Läste en känd bloggare som haft taktält länge. Tydligen är märket ARB bra. Australienesiskt där taktält är vanligt. ARB Simpson 3 verkar vara riktigt nice. Följer med förtält.

2 gillningar

Hyra husbil kostar oftast mycket mer än att bo en natt på lyxhotell :man_shrugging:.

Vi har ett stort tält typ 18 kvm men används inte så ofta då är lite bökigt att sätta upp.

1 gillning

Är taktält för alla bilar - och andra frågor - Sara Rönne trevligt inlägg om taktält.

1 gillning

Har ingen koll på husbilar idag, hyrde för ett antal år sedan för 7K för en vecka. Men det är nog svunna tider. :joy:

Ja. Vi har kompispris ifall vi vill ha för 1100 per dygn. :sunglasses:

Då är det bara att hyra bilen vid behov. :joy::joy:

Vi ska nog testa o sommar. Taktält tilltalar mig dock för att kunna ha stunder i natursköna omgivningar.

2 gillningar

Har du elbil kan man lika gärna sova i bilen med en madrass och AC med perfekt temperatur

5 gillningar

Drar inte det en väldig massa batteri?

Nja, beror på utetemperaturen , jag har aldrig riktigt mätt exakt
Kanske 1-2 kW i timmen , vet inte.
Se till att ha marginal till en laddare bara så sover man gott

Det gäller bara hybriderna, sen gammalt. Går inte ens att låsa upp efter en övernattning. :joy::joy:

1 gillning

Så mycket tror jag inte behövs, idlar jag med luftkonditionering igång nu på sommaren så är det 0,3-0,5kW/h på Polestar 2an. På vintern ~1kW/h.

Nope. :slight_smile:

Om du är nyfiken på taktält så kan du hyra hos taktältarna.

2 gillningar

Nästan så man blev lite sugen att göra det på semestern.