Syskonen Ingrosso lanserar italienska livsmedel

Från sajten:
image

Familjen Wahlgren/Ingrosso ligger inte på latsidan och är hörs och syns överallt och nu kan vi även spana in och köpa deras italienska produkter i mataffären.

Oliver, Bianca och Benjamin Ingrosso har lanserat livsmedelsvarumärket Mino som fokuserar på italiensk mat av hög kvalité till en rimlig peng. Deras första produkter som ställs upp på hyllorna i mataffärerna är datterini, polpa, hela tomater, passerade tomater, carnaroli-ris, spaghetti, capunti, linguine, pasta mista, spaghettoni, penne lisce, rigatoni och orecchiette.

“Vi är så glada att Mino äntligen får se ljuset efter över ett års hårt slit. Vi har länge drömt om att göra någonting tillsammans och då vi alla tre delar en enorm passion för matlagning och har en stor kärlek till det italienska köket så hade vi som mål att lansera Mino, en dröm som nu blivit verklighet Nu hoppas vi såklart att det svenska folket älskar våra produkter lika mycket som vi gör, säger Benjamin Ingrosso.”

Minos produkter går att köpa redan nu på ICA och Matgeek har redan hunnit prova och verkar gilla både smak och konsistens:

Via Pressmeddelande

Galleri

2 gillningar

Noterade att de redan fått kortsidan vid pastahyllan på mitt lokala ica maxi

Nice! Blev det ett köp?

Inte den här gången,
Blir kanske att man testar något av det sen.

1 gillning

Förstår inte hur man kan lansera en pasta, det är ju lika spännande som potatis.

Pasta är ju bara en utfyllnad som man äter till det goda för att bli mätt.

1 gillning

Innehållet är väl sekundärt i detta fall, det handlar mer om förpackningar, produktbilder och att ha kända namn som står bakom varumärket.

1 gillning

Jag håller inte alls med här faktiskt, skillnaden mellan en billigt tillverkad pasta och en som det har varit lite kärlek i är faktiskt rätt stor.

3 gillningar

Menar ni att min Lidl-pasta inte ger mig några coola vänner? :flushed:

2 gillningar

Den där är fruktansvärd!

Vetemjöl, salt och vatten.

Ska man tro på chatgpt så verkar det som att de lånar ut sitt namn..
De gör med andra ord en ”Paolo”.

Inte durumvete?

Nu får du allt kamma till dig, den är inte ett dugg sämre än Ica basic :sweat_smile:

2 gillningar

Att ha en pasta-restaurang är fan lika dumt som att ha en potatis-restaurang. :grinning:

Trodde de stod där i familjeköket och bakade själva :frowning:

1 gillning

Magiskt gott, får du testa! Ligger i botten av huset här på jobbet!

https://www.pomfriterie.com

1 gillning

Ha ha :smirk:
Du vet nog vad jag menar. De vill ge sken av att de startat ett företag som plockar in de bästa produkterna från Italien. Vilket nog inte är fallet.

2 gillningar

Jag håller med. Köper nästan bara De Cecco pasta, typ den bästa pastan som går att hitta i vanliga affärer.

1 gillning

Också mitt märke!

1 gillning

Jag blev lite förvånad häromveckan, fick se att de även gör lasagneplattor, blev ett köp direkt. Blev den godaste lasagne jag lagat faktiskt :ok_hand: