Swedbank höjer priserna på sin internetbank och sitt bankkort

Från sajten:
image

Swedbank skickade under gårdagen ut ett meddelande i internetbanken till alla sina kunder där de meddelar att priset för bankkort Mastercard och årsavgifter för internetbetalningar kommer att höjas.

Den 1 januari 2023 kommer Swedbanks internetbank att kosta 300 kronor per år, tidigare har tjänsten kostat 175 kronor per år. Även avgiften för bankkortet höjs från 250 kronor per år till 300 kronor per år. Dessa höjningar gäller dock bara kunder som inte är en nyckelkund (vilket kostar 39 kronor per månad) så det är rätt tydligt att Swedbank nu vill få in sina kunder i fler av deras egna pakettjänster.

Höjningarna kommer som sagt att ske den 1 januari 2023 och vi får se om deras kunder tar denna höjning med en klackspark eller om många nu funderar på att byta bank.

Källa: Swedbank

Folk måste förstå att amerikanska böter är dyra och till det en vd som har dryga miljonen i månaden :grin:

2 gillningar

Har slutat tvätta mina pengar via Swedbank.

1 gillning

Låter klokt med tanke på hur stor bankens AML avdelning är nuförtiden :grin:

Jag drabbas av detta. Men förstår ärligt talat inte vad nyckelkund är bra för. Förutom att det är billigare numera. Nästa år höger de väl priset på det också.

Man måste ju göra det någonstans. :joy::joy:

Så vilken bank ska man byta till, har inga lån alls?

Skandiabanken är smidiga som tusan, kan rekommenderas.
Aldrig behövt besöka ett bankkontor oavsett vad jag behövt göra i bankärenden.

Tar naturligtvis inte betalt för att ha en internetbank..

1 gillning

Länsförsäkringar Stockholm Internetbank är gratis. Kortet kostar, men då tar man vara ett Revolut/Rocker/Lunar för att ett gratis bankkort. Skitenkelt.

1 gillning

Jag har funderat på Länsförsäkringar, får kolla runt lite verkar det som, lite lat bara..

Funderade på Länsförsäkringar som bank för några år sen, var tvungen att besöka ett fysiskt kontor för att bli guld-kund (har jag för mig det heter). Går tokbort för mig.

Vadå då? Liknar du Clark eller Svarten då du inte vill bli sedd i en bank? :joy::joy::joy:

Kanske är det. Skulle vara Clarken då. :rofl:

1 gillning

Jag har en sparbank, kan inte se att dom ska ha höjt. :thinking:

Swedbank och sparbankerna behöver nödvändigtvis inte anamma samma prismodell.

Har Swedbank både på jobbet och privat, har inte orkat engagera i bankbyte vilket hade varit lätt när man inte har något engagemang med banken eller något som håller en kvar. Men det funkar bra och har rullat på de senaste 30 åren problemfritt så man har väl stannat kvar av bekvämlighet.

Men jag blev lite förvånad när jag ansökte om att bli nyckelkund och fick dessa meddelanden och har inget mera hört men jag antar att det är klart. :joy::joy:

Självklart! men kände mig tvungen att kolla.