Den stora poängen här är ju att ingen har sagt att opositionen kommer avgöra detta. Varför ältar du det? Sedan kan oppositionen påverka, synliggöra, genera och en del annat. Ibland får det effekt, ibland inte.
Alltså. De kan bara dra åt helvete. Maken till självömkande, lättkränkt, förfallande skitstat med noll självinsikt får man leta efter. Inser de inte att de är världens paria? Vad ska de göra åt saken? Hota med sina kärnvapen igen?
Det finns en liten liten strimma hopp bland Ryssarna själva.
Såna här saker får mig att fundera på vad som skulle krävas för att utesluta Ungern ur både NATO och EU. Det borde vara prio ett för resten av världen. Att detta (förlåt min franska) skitland ska kunna ha vetorätt för om Sverige ska kunna gå med i NATO eller ej, när de själva uppenbarligen sitter i knät på Ryssland gör mig förbannad.
Man var satans trött att höra om skitlandet Turkiet och nu har vi nästa sketna babanreplubik med ytterligare lättkränkt och säkert småkukad gubbe som ska spela allan vi ska behöva läsa om. Vet inte ens varför jag klickade på den här tråden och sen också svarade.
Jag ryser över tanken att ha Serbien med i EU på sikt. Landet är i princip en rysk enklav.
Ja, vad ska man säga...? Vad är det egentligen som Ungern kräver? Turkiet krävde ju att de fick köpa F-16 innan de sa ja.
Det undrar nog många ungrare också. Det var smart av oppositionen att kalla in till extra session. Det satte press på Orban att bekänna färg, tänker han först och främst på sin nations bästa, eller mer på sitt eget anseende? Sverige kan vänta lite till på den ungerska inrikespolitiken.
Ja, nu får vi stå på oss en aning!
Som sagt, en pajas med liten k*k.
Nu kör SvT med klickbait
"Första sidan"
Ingressen (efter klick)
De ljuger iofs inte direkt men jag tycker att rubriken är fult formulerad för att spela på att det finns en massa hinder i vägen.
Just detta börjar jag tröttna ordentligt på när det kommer till notiserna från SR (ekot).
Väldigt ofta nuförtiden de har rena klickbait i notiserna.
Jag fattar att de vill motivera sitt existensberättigande, men det med klickbait från just dem är lite extra irriterande.
Nu får de sluta krypa.
Nu är det Gripenplan de vill ha verkar det som. Både Turkiet och Ungern verkar agera med liknande utpressningsmedel.
De har ju gripenplan!
Ja, men de hyr ju bara dem. De vill väl att Sverige ska efterskänka dem eller nåt. Vore det inte bättre att Ungern blev utkickade ur NATO och gick med i Warzawapakten med sina polare i öst istället?
Kan vi hjälpa SAAB att kränga några Gripen är jag med på tåget. Bara man inte använt förhandlarna för postens samgående med sin danska motsvarighet..