Suunto Race

Suunto har lanserat sin nya klocka, Suunto Race

Spännande! Ska du skaffa? Vertical skulle väl vara rätt okej med tror jag.
Kanske dom bättrar sig?

Är sugen!

Mm Suunto är lite tillbaka efter en del misssteg med tidigare klockor och appar.

Vertical har riktigt bra batteri. Med den LED skärmen.

Oled på Race gör den ”vackrare” men sämre batteritid. Spöar dock många andra.

Men tycker det ser för lagg-fest ut på det jag sätt på youtube. Jag har fruktansvärt svårt att ta i / använda teknik som laggar

1 gillning

Ja det är väl så på deras andra klockor med, lagg menar jag.
Tråkigt för dom är väldigt snygga tycker jag.
Hade kunnat tänka mig en Suunto om den ger korrekt data. Får kolla på lite reviews.

Sen har S Race en ”digital-crown” som gör navigering i klockan bättre än Vertical

Stora nackdelen, tycker jag, med Suunto nu är att ägaren är kinesisk och all personlig data hamnar i kina. Men det är förstås bara min egen personliga hang up, för andra spelar det ingen större roll.

1 gillning

Såpass? Trodde dom var finska.
Va tråkigt..

Nja min Ambit Peak hade aldrig det. Den var riktigt bra. Saknade puls mätning på den.

Så gick tillbaka till garmin, en 735XT, har fungerat riktigt bra.

Nu växlar jag lite mellan den, en Amazfit Pro 3 och min cykeldator, också en garmin.

Vissa saker på Amazfit är väldigt trevliga men pulsmätare och GPS är lite sådär.

Är så sugen att bara köra en en klocka som har allt och ser nice ut med oled

Perkele! :sweat_smile:

Har Suunto också sålts till Kina.

Tack för info.

Trodde jag med.

Design i Finland.
Data in Kina…..

1 gillning

Ja riktigt skit!!

@Yoke varit sugen på en forerunner 965 ett tag, den verkar ha det mesta haha.
Men får se, ska ge det några månader.
Polar känns inte alls värda?

Jag gillar Garmin. Men har också någon enklare Polar kvar i en låda, men av det som finns att köpa nu skulle jag inte välja något.

Polar har däremot nytt på gång när som helst och Ray Maker har gjort en första kort genomgång här Polar Vantage V3 Hands-On: Everything You Need to Know | DC Rainmaker

Kolla den hemsidan igen när klockan är släppt, han gör alltid en rejäl genomkörare med allt han testar.

Suuntos senaste modeller tycker jag också verkar intressanta. Det går ju alltid att registrera ett konto med ny anonym mailadress om man vill.

2 gillningar

Fint!

Ska hålla koll.
Den Garmin jag har nu är ju smartklocka i grund och botten så vill ha en mer träningscentrerad klocka som kan motivera mig typ.

Problemet blir väl all GPS data så ser de i alla fall var man bor.

Håller med allt ska de inte få :sweat_smile: tycker iCloud lösning där är väldigt bra

Mm Rain e grym