Strul med BT AirPods Max

Mina Max har förgyllt tillvaron sedan de kom. Nu strular de dock. Fram till igår har jag bara använt dem i Apples ekosystem och allt har varit frid och fröjd. Nu har mitt headset för videomöten(många) gått sönder och då kopplade jag upp mina Max mot min laptop och kör Zoom och Teams med dem. Det fungerar bra. Men om jag nu vill använda dem med min iPhone så kopplas de ned hela tiden. Har testat Zoom och Spotify på iPhone.

När jag vill använda iPhone så jag går in under inställningar → Bluetooth och och klickar på Max. Då ansluts de och signalen och den animerade lilla bilden högst upp kommer fram. De står som anslutna. Sedan efter en ganska kort stund som hoppar de ur kontakten och står som Ej ansluten.

Vad är detta? Måste jag koppla ur dem ur laptopen? Varför tar inte iPhone över kontakten? Det går ju inte att både koppla ur laptopen och koppla upp iPhone om man kastar sig mellan dessa prylar när folk ringer tex. Det tar ju alldeles för lång tid.

Låter som att datorn tar över anslutningen ja - händer här också ibland. Brukar lösa det genom att koppla ner och upp bluetooth på olika vis. Men i grunden har de inte fleranvändarfunktionalitet utanför Apples ekosystem.

1 gillning

Ok, behovet av nytt headset blev nu akut…:smiley:

Säg åt din arbetsgivare att byta till Mac istället :kissing_heart:

1 gillning

BYOD i all fall!