Storytel höjer priset till 229 kr per månad

Fick just ett mail från Storytel. Från 179,-/mån till 229,-/mån. :face_vomiting:
Jag tyckte redan att det var dyrt. Nu avslutar jag kontot.

Använder nästan uteslutande deras platta för att läsa. Lyssnar ingenting. Håller med att det börjar bli lite dyrt med tanke på hur lite jag läser. Kanske skulle rota fram sin gamla Kindle och köpa "lösböcker" istället...

1 gillning

Orkar man och vill spara en slant kan man regga nya konton hela tiden med Apples alias adresser och virtuella kreditkort som bl.a. Revolut erbjuder.
Får man väga mot att ens bokhylla nollställs.

Är det unlimited dom har höjt?

Jag byter mellan Bookbeat och Audible, de brukar alltid efter man avslutat kontot maila ut att man är välkommen tillbaka för halva priset 3-4 månader. Startade just upp Audible i 4 månader för $3.99/månad.

1 gillning

Japp, unlimited.
Här är mailet för övrigt:

Information om ditt abonnemang
För att vi ska kunna fortsätta att ge dig berättelser av ännu bättre kvalitet, ett större urval och den bästa möjliga upplevelsen av Storytel-appen kommer vi att höja månadspriset för ditt Storytel Unlimited-abonnemang från och med den 6 mars 2023.

Priset för ditt Storytel Unlimited är för närvarande 179 kr/månad. Det nya priset blir 229 kr/månad. Om du inte gör några ändringar i ditt abonnemang kommer det nya priset att gälla från och med den första betalningen efter den 6 mars*.

Vi lanserar ett nytt abonnemang - Premium.
Premium-abonnemanget kostar 169 kr/månad och ger dig möjlighet att lyssna och läsa upp till 100 timmar per månad. Genom att erbjuda ett större urval av abonnemang kan vi anpassa Storytel efter dina behov så att du kan välja det abonnemang som passar dig bäst.

Jag kör på familjeabonnemang, 3 konton unlimited för 287kr/mån. Det har de inte höjt iallafall, helt okej pris ändå när man lyssnar på cirka en bok i veckan.

Har också fått mailet nu, tyckte det var dyrt tidigare jag med, så blev ju inte jätteglad.

Men deras nya abonnemang Premium med upp till 100h i månaden lär räcka gott och väl för mig.
Så kommer ändra till det, så nu blev det 10 spänn billigare istället. :stuck_out_tongue:

Tog ett erbjudande dom hade under januari, halva priset i 6 månader. Då är det varianten där du får lyssna 100 timmar i månaden.
Kommer dock säga upp det när det tar slut, tycker det är dyrt med dessa tjänster för böcker.

Ett alternativ är att låna ljudböcker från biblioteket via appen Biblio. Dock begränsat utbud. Men helt kostnadsfritt. :star_struck:

2 gillningar

Storytel är nu uppsagt och vi testar Nextory istället.

Jag har tänkt att testa denna länge, men det har inte blivit av...

Det är ju faktiskt sant, det ska mycket till om vi kommer upp i mer än 100 h per månad.
Hade de varit smarta hade de växlat kontot automatiskt till detta istället, då hade jag inte varit uppsagd nu, samtidigt som det hade blivit goodwill att det blivit 10,- billigare.

Jaja, nu får vi se om Nextory är bra. Förra gången föll det på att de hade för litet utbud.

Tycker att BookBeat har bäst läsupplevelse av tjänsterna. Lyssnar gör jag inte.

Du kan med lite pill, låna böcker på bibblan och föra över :blush: gör till sambons Kindle, och funkar riktigt bra

• all världens musik: 109 kr

• rätt så klent urval av böcker: 229 kr

Haha förstår jag detta korrekt?

2 gillningar

Japp, precis så är det. Jag har alltid tyckt Storytels prissättning är helt galen!
Dessutom är många av deras ljudböcker sönderkomprimerade vilket gör det omöjligt att lyssna på. :rage:

Lite off-topic men någon som vet hur betalningsmodellen till författare/förlag ser ut för prenumerationstjänsterna? Jag köper massor med e-böcker från framför allt Adlibris och Amazon även om jag vet att jag kan låna på biblioteket för jag stödjer gärna författarna så mycket jag kan. Förutom för dom få stora succéerna är det ju skrivande inget man blir rik på.

(Jag har i övrigt i princip samma invändning mot streamingtjänster för musik och jag tycker att de artister som jag lyssnar på borde få dela på 'mina' pengar.)

Jag har varit kund hos Storytel ett bra tag, säkert närmare 10 år. Tycker dock att det börjar bli lite väl dyrt nu, men upptäckte häromveckan att de ÄNTLIGEN har fått stöd för Apple CarPlay, vilket lyft ändå.