Storstrul med kortbetalning på ICA

Från sajten:
image

Idag har Ica stora problem med kortbetalningarna i sina butiker så du som ska dit och handla får antingen komma dit med kontanter eller använda Swish.

ICA har strul med kortbetalningar och på sociala medier meddelar de att ett problem uppstått och att de jobbar på att lösa det. Kontanter och Swish fungerar fortfarande som tur är och även betalning via ICA-appen. ICA skriver på Facebook att det inte drabbar alla butiker så har du inte Swish eller kontanter så kan det vara värt att kolla upp om just din lokala butik har problem just nu så du slipper vara utan din frukostfralla eller morgonsnus.

Problemen ser ut att bero på att det är skottdagen idag och problemen ska vara lösta till klockan 10:00.

Har du drabbats nu på morgonen?

Källa: Facebook

Det är nog fullt på deras konton.

1 gillning

Arga snattaren kanske inte var så fel ute trots allt :thinking:

Jag vet en som är safe åtminstone, @RolexJocke glider in med taxipluskan som en riktig prepper :blush:

1 gillning

Throw It Up 2 Chainz GIF by Apple Music

2 gillningar

Likt Sven Wollter i Änglagård kränger han av gummibandet :sweat_smile:

1 gillning

När vi just pustat ut efter att milleniumbuggen inte var så farlig så händer der här..:flushed:

Har herr XMS möjligen precis investerat i ICA aktier eller liknande? :joy:

Det är väl ingen större hemlighet att jag snart är största ägaren med tanke på hur mycket pengar jag plöjer ner där varje månad..:sunglasses:

Då har vi svaret på varför deras betalsystem havererade. :slight_smile:

Det där är ju jäkligt klantigt. Det är ju inga specialregler för skottår i år som det var med skottåret 2000.

1 gillning

Visst låter det klantigt? ICA är ju inte ett gäng glada amatörer utan snarare tvärt om.

Hade dom samma problem för 4 år sedan kanske.... :smile:
-Visst sjutton, det där skulle vi ju ta tag i, har det redan gått fyra år?
-Det där trodde jag var fixat, skulle inte du ta hand om det?

7 timmar gammalt inlägg och @RolexJocke har inte varit inne och kommenterat om kontanter! Ska vi bli oroliga eller står han bara i kö på ICA?

Han sysslar med växlingsverksamhet nu utanför ICA, tjänar storkovan!

1 gillning

Exakt, en mänsklig Bankomat är man ju.

free money GIF

1 gillning

Det finns ju faktiskt även klocka människor på Facebook som diskuterar ICA. :joy::joy:

ica

Ditt egna inlägg :joy:

1 gillning

Nix då hade det inte varit blurrat. :joy::joy:

Du avslöjade dig med "klocka människor". :joy:

1 gillning