Stora polemiktråden (2019–2020)

Bevisbördan att han höll ett tal om ingenting? Det finns inget bevis eller facit ännu, det får vi först när Corona-hysterin är över. Men rent generellt så har vi enligt mina egna uppfattningar en filmjölksminister som oftast inte visar sig framför folket och har inte mer än uträttat kaos han själv ställt till med. Och höjt skatter då. Men som jag sa innan är det en diskussion för en helt annan tråd.

Ja de har nog ett par vettiga moderater som de kan rådfråga!

Nej huruvida man tar rätt eller fel beslut. Att en övertygad moderat inte gillade en socialdemokratisk statsministers tal till nationen är inget som behöver bevisas :slight_smile:

Exakt, och facit får vi sedan - som jag skrev. Däremot så kan jag inte för minna sinnes fulla bruk förstå varför man samlar hela landet för att berätta:

  • Ring mormor
  • Beställ mat från lokala restaurangen
  • Tvätta händerna

Jag hade förväntat mig lite mer i dessa tider, men det kanske bara är jag. Det är precis sådan information vi har matats med i veckor. Ordbajseri i sin “renaste” form.

Varför svarar du inte på min fråga utan istället kommer med ett troll svar?

Om det var en moderat som var statsminister så skulle jag faktist i detta läge lita på att dom också tar hjälp av experter.

Inte så jävla konstigt att S måste höja skatterna när M urholkade Sveriger ekonomi med sina skattesänkningar.

Han är ju inte den hetaste talaren på planeten men dessa tal är riktade till tant Agda mer än en ung och framgångsrik samhällsmedborgare som dig.

1 gillning

Min mormor var inte mycket att ringa även när hon levde!

Kan ju bero på att de har olika syn på samhället.
S vill att alla ska vara beroende av staten och M inte.
S vill att all skit ska finansieras via skatt och M inte.

Med en fullständigt ”episk” klippning den lär gå till historien :joy:

De låga skatterna är verkligen Sveriges problemet :joy:

Kanske dags att se över utgifterna istället för att bara skrika om högre skatter !

2 gillningar

Det är ju det som är problemet med vänsterpartierna, de anser att alla pengar vi medborgare tjänar tillhör staten. Staten är sedan bussig och portionerar ut dessa. Att sänka skatten innebär att staten ger bort lite av statens pengar till medborgarna medan högerpartierna anser att man får tillbaka en lite större del av det som tillhör dem.

Göran Greider som summerar det ganska bra:

2 gillningar

Nej fel slutsats.

1 gillning

Jag hoppas du inte räknar in Hanif Bali i den skaran… :joy::joy::see_no_evil:

Politiken är inte en one man show (Om man räknar bort Trump, Bolsanaro, Kim, Xi, Putin och Orbàn).

Vill inte på något sätt försvara ”trumpen”. Men, dn är en tidning med tydlig agenda! Brandmannen i Boden och sanvikenrapporten är bra exempel på deras bristande förmåga till källkritik när det gynnar agendan dn torgför.

1 gillning

Håller helt med dig där, det finns faktiskt positiva nyheter kring Trump som media sällan lyfter fram då det antagligen inte genererar lika många klick. Dock svårt att blunda för det som skriver i artikeln :slight_smile:

1 gillning

Greppar du inte efter halmstrån här för att bevisa din tes? DN precis som andra tidningar följer pressetiska riktlinjer. Men de, precis som så många andra är inte utan fel.

Sanviken-grejen har de gjort avbön på både en och två gånger, särskilt journalisten som skrev den.

Det är fascinerande att personer gärna ställer extremt höga krav på DN, tidningen man hatar, samtidigt som det är lite “jag skiter om det är sant det är fördjävligt ändå” på de alternativmedia man gärna följer.

2 gillningar

Jag tänker mig att de som stör sig på att Trumps positiva sidor inte kommer fram sällan skulle säga det samma om Gudrun Schyman.