Stora polemiktråden (2019–2020)

Bilbränder,skjutningar,våldtäckter,bombdåd är inget som uppfanns med invandringen. Tror man det så är det dags att ta av sig foliehatten.

Här har du källa på allmänbrott: Antalet anmälda brott minskar rejält i Malmö – Sydsvenskan

Återkommer med källa på våldsbrott så fort jag hittar den.

Var hänger du om dagarna om du ser skottlossningar och bomber överallt och är inne på sjukhuset, OCH du är med när tjejer antastas, även våldtäkter verkar du vara inblandad i - inne i klassrummen verkar det som också.

Eller menar du att du läser på internet?

1 gillning

Han har ju rätt, män har alltid våldtagit, det har alltid varit kris i sjukvården. På 90-talet var Malmö en stod i stor misär där gatorna var extremt otrygga.

Exakt, antalet anmälda brott. Som jag misstänkte. Behöver jag förklara orsaken eller du fattar den själv? Gissar att jag behöver förklara - anmälningsbenägenheten minskar.

För övrigt, läser man dagstidningarna, ser nyhetssändningar, ser rapporter från BRÅ, det man själv upplever i samhället osv, då ser man hur det ligger till. Att du sedan förnekar att allt detta sker får stå för dig, det som sagt förnekelse när verkligheten är en annan.

Har jag påstått det? Nej. Inte någonstans. Däremot har det väldigt kraftigt ökat med invandringen. Vi har en kulturkrock där medeltidskulturen som importeras inte överensstämmer med den kultur vi har här och sådana saker uppstår.

För övrigt, för ung? Jag visste inte att du kände till min ålder. Jag kan också tillägga att det inte bara är mina världsbild utan även en som delas av personer som är både en och två generationer innan mig.

Om du fortsätter vara så fruktansvärt otrevlig i varje inlägg slänger jag ut dig. Jag undrar om du har någon form av personlighetsstörning som gör att allting är svart eller vitt och att du mållåser på dina tankar och totalt saknar förståelse från andra intryck. Men man är inte sin diagnos så skärpning ok?

Jag är fascinerad att du både hänvisar till media men så fort media skriver något som du inte håller med om så kan du inte ta den utvecklingen utan måste hitta slaskargument som ger dig fortsatt rätt.

Anmälningsbenägenheten minskar inte då flera brott har mer eller mindre har 100% anmälningsbenägenheten på grund av försäkringar: Rekordfå brott anmäls i Malmö – Sydsvenskan

vänligen
/Peter

1 gillning
  1. Låt mig dock säga detta. Var har jag varit otrevlig? Jag svarade Jocko hårt tidigare efter att han kallar mig lögnare, i min värld inget konstigt utan jag tilltalar honom på samma nivå som han tilltalade mig.

  2. För övrigt på tal om otrevlig, anser du det vara ok att insinuera att någon har en personlighetsstörning för att man är av en annan åsikt i olika frågor än dig? Jag tycker inte det är ok.

  3. Du hänvisar till en artikel som påstår att den polisanmälda brottsligheten sjunker rejält i Malmö. Det har jag inte någonstans vänt mig emot, som du bör ha förstått om du läst mitt inlägg, men däremot säger jag att det inte är något bevis för minskad brottslighet vilket är det du insinuerar att artikel ger bevis för. Inte heller något bevis för att de scenarion jag har nämnt tidigare inte är ett faktum.

Jasså har vi så dåligt minne nu plötsligt.
Jo det är EXAKT det du påstår.

  1. Du är otrevlig i en rad inlägg.

  2. Nej det beror på hur du utrycker dig. @Sigge mfl här har åsikter jag överhuvudtaget inte delar men han är vare sig otrevlig eller begår personangrepp till höger och vänster. Ta intryck av honom.

  3. Bevisbördan ligger på dig då du inte kunnat presentera någon fakta som påvisar det du säger mer än att du har ögon överallt. Artikeln jag hänvisar till skriver explicit följande:

" Men kommunens trygghetsmätningar indikerar inte det – och Jonas Hult tar upp två brottskategorier som är tydliga tecken på utvecklingen.

– Vid narkotikabrott är anmälningsbenägenheten mycket låg. Om någon anmäler så är det polisen efter tillslag eller kartläggning av kurirer. Minskar narkotikabotten så hänger det ofta ihop med att polisen gör färre insatser, säger Jonas Hult.

Men antalet narkotikabrott ligger stilla.

– Tittar man på cykelstölder, bostadsinbrott och bilskador så hänger brottet ihop med försäkringssystem, och där är anmälningsbenägenheten nästan 100 procent. Om de ökar så är det en faktisk ökning av brotten, säger Jonas Hult."

Lögnare? Var har jag skrivit att du är en lögnare. Nu får du allt vacker ta och kamma till dig. Vi är av olika åsikter.

Förklara, vad är det ni har dåligt minne kring?

Du påstod att jag hade sagt att bilbränder, skjutningar, våldtäkter och bombdåd var något som kom med invandringen. Det sa jag att jag aldrig har sagt. Det har jag aldrig, vilket du påstod.

Ahaaaa, så en okänd snut kommer med ett påstående utan att visa på någon som helst källa så är detta automatiskt fakta? I get it.

Och dina anekdotiska bevisföringar,du springer runt på stan,läser tidningar,"har hört" betyder ingenting. Statistiken säger en annan sak än dina påståenden om "lavinartade ökningar" När det i själva verket handlar om procent

Ehh, det är ju precis det du sagt, att allt är importerat.

Jasså har jag det. EXAKT var i denna mening nämner jag dig?

Jag lägger ner. Ni läser bevisligen inte det jag skriver utan inbillar er andra texter. Har ni önskan att verkligen förstå det jag säger, läs då inläggen igen. I annat fall, strunta i det.

Redan i första inlägget skrev jag att alla invandrare självklart inte är kriminella. Svårt att ta det till dig?

Du har inga källor alls utan bara rapar ur dig rasistiska floskler.
Samma information som kom från Polisen går att leta reda på BRÅ angående minskningen av bombningar i Malmö

image

En osanning och yttrad av dig, som med detta kallar mig för lögnare.

Nu är det lunchdags. Vill ni läsa vad jag verkligen har sagt så läs inläggen igen. Eller strunta i det och fortsätt hitta på egna tolkningar.

Hur kan du hävda att du inte skyller alla problem på invandringen?

"Vi har många problem i vårt samhälle. Ett av dessa är att medeltidskulturer från nytillkomna tillåts ha fritt spelrum och effekterna av dessa ser vi dagligen. Vi talar om hedersrelaterade brott, könsstympningar, kvinnokränkningar, våldtäkter, stor ökning av generella våldsbrott ute i samhället, bombattentat i parti och minut, skjutningar, etc etc etc.

Du likställer på fullaste allvar våldtäktsstatistiken som vi hade innan vi massimporterade medeltidskulturen och den vi har nu."

Snacka inte skit nu. Bara för att man har olika åsikter/uppfattningar automatsikt kallar man inte varandra för lögnare och det vet du.