Politisk debatt (2021–2022)

Tveksam till att det är ett fejkkonto.

Heter hunden Margareta och Fjordor och får trollen ta hunden med sig in i himlen?

Men de säger ju att de inte vill byta regering, de vill ju "bara" ta bort Morgon Johansson så här en minut i tolv.

Och vad har de att kunna erbjuda? De har inte gjort sig kända för att hålla sina löften. Det är val om 3 månader. Så de har ingenting av värde att erbjuda.

Det är det nog men det finns ju triljoner liknande konto som inte är.

2 gillningar

Jag tycker att fejkkonto är felaktigt namn. Iofs så kidnappade Trump ”fake” rejält men jag tycker att konton i avsikt att sprida desinformation är mer än ”fejk”

Trots allt så finns kontot :slight_smile:

Någon som känner igen sig? :wink:

Nej bor i Skåne.

1 gillning

En riktig opposition vill alltid ta makten i varje given stund, men som sagt inte ett barn i den politiska farstun, och som du säger vad har dom att erbjuda? Så det är bara dyr politisk teater. Men det konstiga är då att varför vill dom flesta bara ställa till med oreda, vart är den konstruktiva dialogen? Nej svenska politik är jag, mig och oss själva, samt alla andras ofullkomlighet.

Ebba kom med ett förslag till Maggan för att slippa Amineh’s krav, men kommer hon att acceptera?

”Låt os få som vi vill nu så ska vi uppföra oss i tre månader..”

Ja det kanske är bättre än alternativet. Som det är nu så borde det vara svårare än någonsin att förhandla med Amineh och en regeringskris är inte vad Sverige behöver nu.
I läget vi är i så borde det minst dåliga för Sverige vara att Mogge lämnar. S kan ju sätta Strandhäll på den positionen för att retas med KD :wink:

Dan Eliasson kan få göra en comeback en stund, kan väl inte bli värre? Eller jo, det kan det säkert. :smiley:

1 gillning

Tror han arbetar lite i smyg på transportstyrelsen men har säkert snart lite tid över.

:wink:

1 gillning

Ibland undrar jag hur massmedia tänker. Det låter nästan som det vore 100% att Magdalena byter inriktning bara för en planerad TV-kupp av Ebba.

För det var planerat för att överraska.

Fast var inte hela situationen märklig. Ebba står i TV och lovar att man inte skall väcka fler misstroendeomröstningar och Magdalena nappar direkt, nästan så att det var planerat från båda parter.

Hur många misstroendeomröstningar har de tänkt att hinna med på tre månader liksom?

1 gillning

Riksmötet stänger väl dessutom om ca två veckor och öppnar inte förrän efter valet igen. Så det är väl bara några veckor det handlar om såvida inte riksdagen ska kallas in när de har semester…

De har säkert pratat ihop sig innan.

Inte enligt Ebba.

Hon hade bara informerat de facto oppositionsledaren Jimmy och även efterföljaren Ulf

Beror ju på hur konspiratoriskt lagd man är, men jag är inte övertygad om att de inte haft hemliga samtal.

Jag är helt övertygad om att de inte hade pratat innan. Annars är väl det mest uppseendeväckande att en oppositionsledare så tydligt ger carte blance till regeringen. Det om något intygar det oseriösa.

Ska man sedan se till det stora så har Sverige ett problem med att en rd-ledamot är en superröd kurdaktivist som s gjort sitt bästa för att spela ned sedan Erdogan lät det regna på vår NATO-parad. Då går oppositionen och lägger hela Sveriges politiska situation i hennes händer. Det är så galet att man blir tokig.

4 gillningar