Stora elbilstråden (2020–2022)

Jag vet inte hur detta fungerar i Sverige med att få godkänt. Någon som hört talas om att det går att besiktiga här?

Jag vet inte hur allt kommer bli med det. Men lär la bli problem som alltid. Jag minns när vi kapade taket på en Volvo 140 och gjorde kiruna cab av den. Inte många leende från dom :smiley:

1 gillning

Finns flera firmor som gör det så nog är det godkänt allt.

1 gillning

Ok, visste inte att det redan var igång. Jag antar att man måste vara certifierad för att göra dessa ombyggnader.

Ingen aning faktiskt.

De säljer ju till gör det självare så det kanske inte är certifiering då. Trodde det var så med automatik då det gäller starkströms montage. Försäkringsbolagen jublar nog inte när en Burtlundare isolerat med eltejp och bilen börjar brinna. :joy::joy:

Man kanske skulle konvertera Amaroken. Har ju plats för ett stort batteri på flaket.

2 gillningar

Det var ett exempel. Finns andra firmor som gör allting.

Det är nog mer vanligt än att man säljer kit antar jag.

Jag tror det är väldigt mycket regler och grejer om man ska bygga sin egna elbil. Man måste kunna sin sak innan man ger sig på det. Själv skulle jag nog inte vilja göra det.

Vi satt in en dragkrok på en Chrysler Voyager för att dra husvagn för länge sedan. Hela bilen brann ned när vi var i Danmark. Blev något el fel. Så kan ställa till mycket :confused:

2 gillningar

Jag håller med dig, du ska nog inte bygga elbil. :joy::joy:

Ingen aning vilket som är vanligast. Bara att det redan finns firmor som gör det. Men det kostar. Läst siffror från 300000kr till 1000000kr

1 gillning

Då ska det ju vara en kul/unik bil man bygger om, annars känns det vettigare att bara köpa en i butik.

Ja precis :slight_smile:

Ford säljer en elektrisk Crate motor för de som vill konvertera till el-drift. Sålde slut ganska omgående: Ford is already sold out of its electric crate motor but won’t say how many - The Verge

MKBHD körde Fords demobil: Ford's Coolest Electric Truck is from 1978! - YouTube
Riktigt coolt bygge.

2 gillningar

Den där pickupen är väldigt fin. Kikat på den också. Kikade på detta klipp om elmotorer för inte så länge sedan:

1 gillning

Ny lag tydligen, bra eller dåligt?

2 gillningar

mycket bra. men är detta för att laddoperatörer ska ha mandat att öka kostanden vid 100%?

Tacka vet jag diesel där tankar man 100% utan gnäll. :joy::joy::joy:

Tycker dieseltankare gnäller nästan hela tiden om hur dyrt det är !

8 gillningar