Stora elbilstråden (2020–2022)

Fast elbilar är större miljöbovar… läser du inte på internet?.

Vänta då till ni når min ålder. :joy::joy: När vi stäckkörde till Basel körde vi en tank mellan stoppen, cirka 70 mil. Så Norrköping till Rödby färjan var helt normalt för oss. :joy::joy:

inget stop alls?..låter nästan farligt.

1 gillning

Har du något verktyg för att göra det i bilen eller pissar du inte ? :open_mouth: har aldrig lyckats åka längre än 4-5h utan pissstopp

1 gillning

Och bra för miljön när en stor diesellastbil kommer till undsättning till den saboterade elbilen.

De flesta nya bilar har för övrigt en kompressor istället för reservhjul, frågan är om den pallar att fylla fyra tumma hjul med luft?

1 gillning

Diaper-wearing astronaut jailed in love triangle plot – The Denver Post

Tror jag hellre stannar i en buss ficka än att åka med blöja och sitta i de :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ingen fara, står på bra så löser det sig. Kan ju stanna om man behöver.

Det är sant , 70 mil säger ju inte direkt hur lång tid de tog :wink:

Ja, en ex-kollega åkte Helsingborg - Linköping på strax under 3 timmar. Det gick bitvis över 200 km/h. :flushed: Helgalet. Var dock i slutet av 90-talet…

1 gillning

Vi sträckkörde 170 mil på 15 timmar ungefär och då med en bro &och en färja.

1 gillning

Kanske låter skruvat men jag sitter verkligen och ser fram emot laddningsstoppen när jag kör, det är skönt att komma ur bilen, sträcka på benen, gå in på macken osv. Bara det finns lediga snabbladdare så är laddningen inget som helst problem för mig, skulle kunna ta en bil med mindre batteri också. Kan med min bil köra 3 timmar motorväg och det är i längsta laget utan att få stanna och komma ur bilen en stund.

5 gillningar

Ja ironiskt nog känns det mycket kortare med två laddstopp mellan Malmö och Stockholm för man räknar bara tiden till nästa stopp – med allt vad det innebär med lite paus och en kaffe till!

Från sajten:
image

Max sätter upp laddare på fem nya restauranger och den här gången är det snabba rackare.

Ett känt problem för oss elbilsförare är att det numera går så snabbt att ladda bilen så att det inte längre är möjligt att både ta sig från laddarna till Max, beställa sin sallad och äta upp den innan bilen är färdigladdad igen.

Detta löser man alltså genom att sätta upp laddare utanför fler restauranger. Orterna som nya fräscha laddare från Vattenfall InCharge är Max i Bollnäs, Hisings Backa (Norr om Göteborg), Hyllinge (utanför Helsingborg), Jönköping och Gävle. De nya laddarna är på 150 kW och sätts upp under sommaren och hösten.

InCharge-laddarna kan du starta igång via Incharge-appen samt EasyPark.

När du ändå är på Max kan du ju alltid passa på och testa deras nya burgare och drycker.

 

1 gillning

Men bilden är väl tagen i Mjölby? :thinking:

Man löser det väl INTE genom att sättaupp snabbare laddare?.
Blir ju ett jäkla stress om man ska hinna gå, beställa, vänta, äta, WC, och gå tillbaka till bilen 20-30min.

Nix!

Nej men klassiker är ju att stanna på Ionity och sedan måste man ta sig till andra sidan handelsområdet för att få tag på sin älskade sallad.

1 gillning

Trodde man åt i bilen, sen gammalt. :joy::joy:

1 gillning

Du menar att man är på behörig avstånd till salladen? :joy::joy: