Stora elbilstråden (2020–2022)

yepp…
Tyvärr så har CCS inte bidirectional stöd. Hoppas de får ordning på det… personligen skulle jag se detta som en “ups” lösningen för hemmen…för vi har 3st elbilar varav 2st står 95% av tiden…det är ca 180kWh som bara står och gör ingen nytta…tänk att använda det tillsammans med de solceller vi har.

1 gillning

Blir tydligen inte något mellan Apple och Kia.
https://www.avanza.se/placera/telegram/2021/02/08/apple-hyundai-och-kia-bekraftar-stoppade-samtal-med-apple.html

Eller så har Apple sagt till dom att gå ut med detta, fast samarbetet fortsätter i det tysta. Som dom brukar vilja ha det. :thinking:

1 gillning

Kia kanske inte accepterade att ha en badboll som airbag. :laughing:

2 gillningar

Eller MagSafe-hjul

1 gillning

Får känslan av att Kia och Hyundai fick reda på detta och omedelbart sprang ut och berättade om det.

Men jag tycker ändå stora företag som Kia/Hyundai borde förstå konsekvenserna.

Förstår inte riktigt hur du tänker :thinking:
Utveckla gärna resonemanget.

Så här. Apple och Kia bedriver någon form av bilprojekt ihop. Apple meddelar att nu är det dags att avrunda detta projekt. Kia ser då till att snabbt gå ut och berätta om projektet för ändå dra den fördel av projektet sådan information ger Kia.

2 gillningar

Vi har inte ens sett början av elektrisk räckvidd i fordon. I höst kommer Tesla leverera Model S med räckvidd på ~83 mil på en laddning, vilket är helt absurt. Man kommer alltså kunna köra t.ex Oslo → Stockholm utan några som helst problem.

…måste fortfarande stanna någragånger för att pinka.

Nä. Pinka är slöseri med tid.

Det är väl därför man har en PET-flaska hängande i ratten…? :sunglasses:

1 gillning

Jag trodde du hade mulltoa i bilen. :joy::joy:

1 gillning

haha ja, I elbil debatten finns de som säger de kör 100 mil dagligen utan toalett besök.

3 gillningar

Kör en jihad Jane :joy:

När jag flög i militären så uppmuntrades det att ha blöja…

3 gillningar

var tvungen att googla, hon såg ju sympatisk ut.

Det kommer tillbaks när du blir äldre. :joy::joy::joy:

taking like a man of experience

1 gillning