Stora elbilstråden (2020–2022)

Ja då är det väl fel på sidan :wink:

Ett tips starta alltid färden med 100% batteri. Ange det i ABRP

1 gillning

Utgå inte från att andra är dumma i huvudet. Den största vinnaren på det är troligen du.

Men du som kan denna sida, De minutangivelser som står där, är det laddtider? Jag kan såklart läsa mig till det, men tänker att du har stenkoll på sidan.

5 gillningar

Samtidigt märkte du att du inte hade touchscreen. :joy::joy::joy::joy:

Jaha skämt klarar du tydligen inte av. Nej jag har varken stenkoll eller lust längre att hjälpa dig.

Skämt? Någon har tydligen druckit lite för mycket tyken-juice idag…

2 gillningar

Ja jag skämtade att det är fel på sidan. Men det var det visst ingen som fattade

1 gillning

En faktor är ju att du måste ladda hybriden oftare. Har inte fått min elbil än, men ser en vinst i att till vardags inte behöva koppla in den på laddning flera gånger i veckan.

1 gillning

Verkar vara ladd tider , om du trycker på höger pilen så verkar det vara en sammanfattning om vad själva stoppet innebär.
Första gången jag är på den hemsidan och jag tycker det är konstigt att de inte har något typ av tutorial

1 gillning

Tack för input. Det är XC40 jag tittar på

2 gillningar

Ytterligare en faktor är att många hybrider är relativt undermotoriserade när de går på ren el och vissa saknar värmepump, vilket gör att fossilmotorn måste gå för att värma kupén.

Är laddhybriden värd sitt pris om den vid de dagliga resorna har ovanstående egenskaper och är det värt att leva med detta till vardags bara för att få det lite smidigare vid enstaka långresor?

Tack. Testade och det fungerade ju bra. En fråga: Har ni upplevt att det har blivit köbildning på de platser som rekommenderas?

Ja naturligvis så kan det uppstå kö. Därför som man ska ha en buffert så man kan ta sig till en annan laddare om man inte orkar vänta.

Du är ju omgiven av idioter enligt dig själv så vad förväntar du dig. :wink::joy:

4 gillningar

På jobbet ja men här finns ju eliten :joy:

Ja, det förstås. Inte roligt att kliva över sladden varje dag kanske. Samtidigt kan jag tänka mig att det är bra att sladden sitter i varje morgon så att man får in rutinen att ta ur sladden och slipper att ”riva med sig” laddboxen när man åker iväg. Men det kanske blir någon varning i bilen om man försöker åka iväg med sladden i

Kan inte köra iväg med sladden i.

Ok, låter ju som en rimlig spärr😀

Håller med om att man kanske fokuserar lite för mycket på enstaka långresor. Nittio procent av resorna är ju säkert sådana som man klarar utan problem. Sedan dyker dom där långresorna upp och sabbar hela upplägget😀. Det är just det som är svårt tycker jag. Har fått förslaget från säljare att hyra bil vid tex långa vinterresor men det tror jag ärligt talat inte blir av.

Hur har du upplevt problemet med värmen i bilen pga avsaknad av värmepump på laddhybrid?